סלינגר: "הביטוח הסיעודי קצר-הטווח מזיק למבוטחים"

הממונה על שוק ההון והביטוח במסר לשר האוצר? "הארכה בביטוח הסיעודי הקבוצתי תחשוף מספר הולך וגדל של מבוגרים ללא כיסוי במועד שהם הכי נזקקים לו" ■ המבורגר: "הרגולציה שכחה את חברות הביטוח וסוכני הביטוח"

דורית סלינגר / צילום: תמר מצפי
דורית סלינגר / צילום: תמר מצפי

"הביטוחים הסיעודיים קצרי הטווח מסבים נזק למבוטחים. גם מבקר המדינה, יוסף שפירא, קרא להפסיק את שיווקם של הפוליסות במתכונתם הישנה, קצרת הטווח ולאפשר רק את שיווקם של ביטוחים סיעודיים קבוצתיים המעניקים פתרונות ארוכי טווח". כך אמרה הערב דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון והביטוח, שנשאה דברים בכנס לשכת סוכני ביטוח באילת.

או אז התייחסה סלינגר למה שנתפס בשוק כמקור לעימות בינה לבין שר האוצר, משה כחלון, שתומך בהארכה, נוספת, של הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים (שאינם של קופות החולים), כשאמרה: "כל הארכה בביטוחים הקבוצתיים קצרי טווח הנוכחיים תחשוף מספר הולך וגדל של מבוגרים ללא כיסוי סיעודי במועד שהם הכי נזקקים לו".

היא הסבירה את עמדתה, המנוגדת לזו של השר: "מדוע אני מתעקשת שלא לאפשר את שיווקם של הביטוחים קצרי הטווח? לפני כשלוש שנים ניגשו אלי זוג קשישים באחד הכנסים בהם השתתפתי. בעיניים דומעות ובקול רועד סיפרו לי כי אחרי כ-20 שנה בהן היו מבוטחים בביטוח סיעודי קבוצתי, הודיעה להם חברת הביטוח על הפסקתו והם, בעשור התשיעי לחייהם, נשארו ללא ביטוח סיעודי. הם שאלו אותי מה לעשות? ואני זוכרת שעמדתי אז לפניהם בלב דואב. שניהם, כמו רבים אחרים נכנסו לליבי, ליוו אותי ברוחם תקופה ארוכה. גם הם עומדים מאחורי ההחלטה שלא להמשיך את הביטוחים האלה. אני לא מוכנה שיהיו עוד קשישים כאלה שבוטחו בביטוח קבוצתי וברגע האמת יישארו ללא ביטוח סיעודי".

לכן, היא טוענת, "יצרנו את המודל ארוך הטווח, וגם את האפשרות להצטרף לקופת החולים ללא חיתום".

סלינגר גם מנתה מספר אתגרים שעומדים בפני רשות שוק ההון, לתקופה הקרובה, ואמרה: "התפתחויות דיגיטליות הן בלתי נמנעות והן מזמנות הזדמנויות ואפשרויות חדשות לכל העוסקים בתחום. הטכנולוגיה מהווה אתגר לכלל השחקנים בשוק: רגולטור, חברות הביטוח והסוכנים. את האתגר הזה ניתן למנף ליעילות תפעולית, להנגשת המוצרים והשירותים ללקוחות ולהוזלת מחירים". עוד אמרה כי "בנוסף, בימים אלה אנו מקדמים, יחד עם שר האוצר, הקמת מוסד בוררות ליישוב סכסוכים בתחום הביטוח והחיסכון הפנסיוני".

עוד ציינה כי "אחד הנושאים המרכזיים עליו שקדנו שנים האחרונות, ובעינינו הוא אינטרס משותף של סוכני הביטוח והרשות, הוא להגביר את הערך שסוכן הביטוח מעניק לציבור לקוחותיו, המבוטחים והחוסכים. המשמעות של הענקת ערך אמיתי למבוטחים וחוסכים היא בנקודה בה נדרשת פעולה, אם בתחום הביטוחי או הפנסיוני. למשל, בעת התאמת מוצר ללקוח. כמובן שגם לאחר מכן, הענקת הערך משמעותה מתן שירות ראוי ומקיף ומענה מקצועי ונגיש לבעיות ושאלות שעשויות להיווצר ללקוח".

יו"ר איגוד חברות הביטוח, ויו"ר ובעל שליטה בקבוצת הראל, יאיר המבורגר, אמר בכנס: "הרגולציה שכחה את חברות הביטוח וסוכני הביטוח, ודואגת אך ורק למבוטח". מבחינת המבורגר, הדאגה לאיתנות וליציבות חברות הביטוח ולסוכנים נדרשת דווקא מתוך דאגה לאינטרס הציבורי - כי ככל שהחברות יהיו איתנות, כך יובטח המבוטח לאורך זמן.