גם הבית היהודי מתנגד לחוק איסור חקירת רה"מ במהלך כהונתו

בהודעה ששלחה היום ח"כ שולי מועלם ליו"ר הקואליציה דוד ביטן, היא ציינה כי בהסכם הקואליציוני נקבע כי חוקי יסוד חדשים או שינויים בחוקי יסוד קיימים "יוגשו ויחוקקו אך ורק בהסכמת כל אחת ואחת מסיעות הקואליציה" ■ ביקשה לא להעלות את הצעת החוק בשלב זה

איילת שקד ונפתלי בנט / צילום: אפי שריר - ידיעות אחרונות
איילת שקד ונפתלי בנט / צילום: אפי שריר - ידיעות אחרונות

באיחור, אחרי כל מי שקבר את חוק איסור חקירות ראש ממשלה בתקופת כהונתו, הצטרפה גם סיעת הבית היהודי להתנגדות לחוק.

בהודעה ששלחה היום (ד') יו"ר סיעת הבית היהודי בכנסת, ח"כ שולי מועלם, ליו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, היא ציינה כי בהסכם הקואליציוני בין המפלגות נקבע כי חוקי יסוד חדשים או שינויים בחוקי יסוד קיימים "יוגשו ויחוקקו אך ורק בהסכמת כל אחת ואחת מסיעות הקואליציה".

לדברי ח"כ מועלם, "לאור חילוקי דעות מהותיים שנתגלעו בסיעת הבית היהודי ולאור ההסכם הקואליציוני, אני מבקשת לא להעלות את הצעת החוק בשלב זה".

ח"כ ביטן ציין במספר ראיונות שהעניק לכלי התקשורת בימים האחרונים שהוא יעמוד על העלאת הצעת החוק הפרטית של דוד אמסלם ביום ראשון הקרוב, בישיבת ועדת שרים לחקיקה, וזאת אחרי שביום ראשון האחרון שרת המשפטים, איילת שקד, המכהנת כיו"ר הוועדה, ביקשה שלא לדון בכך.

ביטן התרעם על שקד ואמר שהיא "תוקעת מקלות בגלגלי הקואליציה". כתוצאה מן הוויכוח בין הצדדים עוכבו כל הצעות החוק הפרטיות מטעם הקואליציה.

לקראת יום ראשון הקרוב תועלה לוועדת השרים לחקיקה גם הצעת החוק הפרטית של ח"כ יואב קיש (הליכוד), "ירושלים רבתי". יוזמת החוק היא של שר התחבורה ישראל כ"ץ, והוא הסתייע בקיש כדי לנסח ולקדם את החוק, על אף שהוא חבר ממשלה, ולא ברור מדוע לא דחף את ההצעה הזו כהצעת חוק ממשלתית מטעם משרד ירושלים והמורשת בראשו עומד השר זאב אלקין.

לדברי כ"ץ, "החוק מבטיח את הרוב היהודי בירושלים המאוחדת ומרחיב את גבולות הבירה על-ידי צירוף 150 אלף תושבי ישובי ירושלים רבתי: מעלה אדומים, גוש עציון, בית"ר עילית, אפרת וגבעת זאב, לירושלים, תוך מתן זכות הצבעה כפולה ושמירת עצמאותם המוניציפלית של היישובים".