ויולה ונצ'רס מגייסת קרן חמישית בהיקף של 200 מיליון דולר

במקביל להשקה עוברת הקרן, ששייכת לקבוצת ויולה, מיתוג מחדש ומשנה את שמה מכרמל ונצ'רס לויולה ונצ'רס ■ אחד הגופים שהשקיעו בקרן החדשה הוא גוף מוסדי ישראלי שזהותו לא נחשפה

ויולה/ צילום: תמוז רחמן
ויולה/ צילום: תמוז רחמן

קרן ויולה ונצ'רס (Viola) משיקה היום (ד') את הקרן החמישית בהיקף של כ-200 מיליון דולר. במקביל להשקה עוברת הקרן, ששייכת לקבוצת ויולה, מיתוג מחדש ומשנה את שמה מכרמל ונצ'רס לויולה ונצ'רס. הקרן גייסה כבר 170 מיליון דולר מתוך הסכום הכולל ובשבועות הקרובים תשלים את התהליך.

"הקרן החדשה היא בגודל של כל ארבע הקרנות הקודמות", אומר ל"גלובס" רונן ניר, שותף בוויולה ונצ'רס, "הנתון הזה מביא אותנו למיליארד דולר וזה רגע מאוד מרגש". ניר מתייחס גם למיתוג החדש ואומר כי "עבדנו על זה במשך שנים. רצינו לייצר ארגון שיש בו מסה קריטית של גודל - עניין חשוב בעולם הגלובלי. ויולה היא כיום הקבוצה הטכנולוגית הכי גדולה בארץ. אנחנו מעסיקים כעשרת אלפים עובדים במאות חברות פורטפוליו. אנחנו חיים בעולם שעובר זעזועים ושינויים ואנחנו גוף שיש לו גם היסטוריה וגם עתיד".

אחד הגופים שהשקיעו בקרן החדשה הוא גוף מוסדי ישראלי שזהותו לא נחשפה. ניר אומר כי ההשקעה הכוללת של גופים מוסדיים מכלל הסכום היא "דו ספרתית אבל נמוכה". לדבריו, "יש לנו מחויבות מאוד גדולה למשקיעים ההיסטוריים (כרמל נוסדה כבר בשנת 2000 - ע.ר) ומרבית הכסף בקרן החדשה הגיע ממשקיעים חוזרים".

הקרן החדשה, בדומה לקרנות הקודמות, תתמקד בהשקעות בחברות צעירות (ארלי סטייג'). "החלק היחסי של חברות הארלי סטייג' מסך ההשקעות בישראל לא גדול", אומר ניר, "כאשר בוחנים את ההשקעות בסבבי סיד, A ו-B רואים שמדובר בכמיליארד דולר מתוך כחמישה מיליארד דולר ולכן השוק לא מאוד צפוף".

- אתה מזהה בועה בתחום ההשקעות?

"התשובה הקצרה היא לא. התשובה היותר מורכבת היא שיש סקטורים ספציפיים שיש בהם הייפ. לפני שנתיים או שלוש זה היה סייבר והיום זה אוטומוטיב (טכנולוגיות בתחום הרכב - ע.ר). אנחנו רואים זחילה קלה של הערכות השווי כלפי מעלה אבל בממוצע סיבובי הגיוס של ארלי סטייג' נמוכים בכ-25% ביחס לארה"ב. כאשר בוחנים את חברות הצמיחה מדובר כבר על פער שיכול להגיע אפילו ל-30% עד 50%. אני חושב שהשווי הנמוך יחסית בשוק המקומי הוא תופעה חיובית. אנחנו יודעים לתת שווי אמיתי לפי פרמטרים כלכליים כמו מכפילי רווח. בארה"ב היו חברות שגייסו בדאונראונד (סבב שבו השווי יורד ביחס לסבב הקודם) והיו גם חברות שיצאו להנפקה לפי שווי נמוך יותר בהשוואה לסבבי הגיוס האחרונים שלהם".

ויולה ונצ'רס מנוהלת על ידי שישה שותפי השקעה - שלמה דוברת, אבי זאבי, רונן ניר, דניאל כהן, צביקה אורון ועמרי בן דוד. שני האחרונים הצטרפו לקרן במהלך השנה האחרונה. החברות הבולטות בפורטפוליו של הקרן הן, אאוטבריין, פיוניר, IronSource ו-Playbuzz. נציין כי קבוצת ויולה מנהלת כיום נכסים בהיקף של 2.8 מיליארד דולר.

Viola

שנת הקמה: 2000

קרנות: 5

שותפים: אבי זאבי, רונן ניר, שלמה דוברת, דניאל כהן, צביקה אורון ועמרי בן דוד

סכום מנוהל: מיליארד דולר

חברות בולטות בפורטפוליו: Payoneer, אאוטבריין ופיוניר