פתיחה חזקה לרפי ליפא וגל עמית: 3 הנפקות בשבוע הראשון

אוורסט חיתום החלה לפעול השבוע ללא מנכ"ל בפועל והובילה שלוש הנפקות מאז החלה לפעול ■ ביקושים של 1.9 מיליארד שקל בהנפקת דה זראסאי

רפי ליפא (מימין) וגל עמית / צילום: תמר מצפי
רפי ליפא (מימין) וגל עמית / צילום: תמר מצפי

פתיחה מרשימה לחברת החיתום אוורסט שבבעלות רפי ליפא, גל עמית ועובדי החברה. החברה החלה לפעול השבוע והובילה 3 הנפקות. ההנפקה הראשונה של החברה הושלמה אתמול והייתה של חברת הליסינג אלבר. אלבר גייסה באמצעות אוורסט כ-240 מיליון שקל, נתון מעניין הוא שפועלים אי.בי.אי הצטרף לעיסקה כחתם שלישי. הנפקה נוספת הייתה הנפקה פרטית שעשתה החברה לנתנאל (הרחבת סדרה).

היום השלימה אוורסט את הנפקת חברת דה זאראסי. החברה ביקשה להנפיק 750 מיליון שקל והגיעו ביקושים של כ-1.9 מיליארד שקל. בעקבות הביקושים החברה הגדילה את הגיוס של 1.05 מיליארד שקל.

אוורסט חיתום היא אחת מחברות החיתום המעניינות היום בשוק לאחר שרפי ליפא וגל עמית שהיו אחראיים על למעלה ממחצית מהכנסות פועלים אי.בי.אי הפסיקו לעבוד עם החברה והקימו חברת חיתום עצמאית. לאחר ההקמה חברו לשניים בכירי פועלים אי.בי.אי וביניהם המנכ"ל ארז גולדשמיט והסמנכ"לים נדב זיו ואילן מוסנאים. בשוק היו הרבה שציפו לראות איך תיכנס אוורסט לשוק וכיצד החברות תקבלנה אותה. הכניסה, כאמור, הייתה מסבירת פנים כשדווקא חברת אלבר הייתה הראשונה להשתמש בשירותיהם ומדובר בחברה ישראלית שבאופן מסורתי עבדה עם פועלים אי.בי.אי.

על פי ההערכות בשוק החיתום חלק ניכר מהחברות הישראליות שעבדו עם פועלים אי.בי.אי יעברו לאוורסט חיתום מה שיבטיח לחברה שורה לא מעטה של הנפקות כבר בשבועות הקרובים. יש לציין כי לאחר שבכירי פועלים אי.בי.אי פרשו מהחברה גייסה האחרונה את בכירי לאומי פרטנרס חיתום ובראשם את המנכ"ל והמשנה למנכ"ל עופר גרינבאום ושי נבו.