דוד פורר רכש מניות נוספות של כלכלית י-ם ב-21 מיליון שקל

פורר רכש את המניות במסגרת הצעת מכר של החברה ■ השקיע ברכישת מניות כלכלית 470 מיליון שקל בשנתיים

דוד פורר (צילום: יוסי כהן)
דוד פורר (צילום: יוסי כהן)

הצלחה בהצעת המכר של חברת מבני תעשייה  למניות החברה האם, כלכלית ירושלים. מבני תעשייה דיווחה היום (ה') כי במסגרת הצעת המכר השלימה את מכירתן לציבור של 3.4% ממניות קבוצת כלכלית ירושלים שהיו ברשותה, בתמורה כוללת של 85.5 מיליון שקל.

במסגרת המכרז, מכרה מבני תעשייה לציבור 8.901 מיליון מניות של כלכלית ירושלים במחיר של 9.6 שקל למניה. מדובר במחיר הגבוה ב-4.3% ממחיר המינימום שצוין במכרז ושהושג בזכות ביקוש גבוה של כ-180 מיליון שקל שנרשם למניות כלכלית ירושלים.

מדיווח שפרסמה היום כלכלית ירושלים עולה, כי מתוך חבילה זו של מניות רכש איש העסקים דוד פורר חבילה של 2.222 מיליון מניות בהשקעה של כ-21 מיליון שקל. פורר הוא בעל המניות הגדול ביותר בכלכלית ירושלים עם החזקה של כ-24% מהחברה. סך השקעותיו בה מסתכמות בשנתיים האחרונות בכ-470 מיליון שקל, כאשר מניות אלו שוות כיום בבורסה כ-600 מיליון שקל.

את הרכישה הראשונה שלו בהיקף של 148 מיליון שקל ביצע פורר בפברואר 2016 לפי מחיר של 5.91 שקל למניה, במהלך גיוס ההון הגדול שהובילה הנהלת כלכלית ירושלים בתקופה הקשה של החברה. חודש לאחר מכן הוא קנה מניות נוספות לפי מחיר של 6.22 שקל למניה ובספטמבר אשתקד ביצע את השקעתו הגדולה ביותר, כאשר הכפיל את החזקתו בהשקעה של 264 מיליון שקל ולפי מחיר של 8.8 שקל למניה. בתחילת 2017 רכש פורר מניות נוספות במחיר של 8.04 שקל למניה.

דוד זבידה, המכהן כמנכ"ל בשתי החברות, ציין כי "תוצאות המכרז מצוינות. מכירת המניות תאפשר הקטנת המינוף בשתי החברות וכמו כן תפשט את מבנה ההחזקות בקבוצה. אנו רואים בביקושים הגבוהים שנתקבלו במכרז הבעת אמון של המשקיעים בקבוצה ובצעדים שאנו נוקטים בהם על פי התכנית האסטרטגית שהתווינו".