מחר: דיון בבג"ץ על העסקת עו"ד יצחק מלכו כיועצו של נתניהו

הפרקליטות הגישה את תשובתה לעתירה לפני כשבוע וטענה כי בעקבות התפטרותו של מלכו העתירה התייתרה, אולם העותר, עו"ד שחר בן-מאיר, כתב לבג"ץ כי יש לדון בנושא לגופו של עניין

יצחק מולכו / צילום: איל יצהר
יצחק מולכו / צילום: איל יצהר

"נוכח עמדת העותר, הדיון יתקיים במועדו" - כך קבע שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, ביום ראשון שעבר. הדיון בעתירה של עו"ד שחר בן-מאיר קבוע בבג"ץ למחר (ב'), 6 בנובמבר. נושא העתירה הוא העסקתו של עו"ד יצחק מלכו כשליח ויועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-7 השנים האחרונות.

הפרקליטות הגישה את תשובתה לעתירה לפני כשבוע וטענה כי בעקבות התפטרותו של מלכו העתירה התייתרה.

אולם, העותר בן-מאיר כתב בתשובה לבג"ץ כי על בית המשפט לדון בנושא לגופו של עניין, כיוון שמן ההתכתבות שצירפה המדינה לעתירה (מכתב התודה של נתניהו למלכו הנושא את התאריך 18 באוקטובר) עולה כי אין בכוונת נתניהו לשנות את מה שעשה עד היום.

"ביד אחת מודיעה המדינה לבית המשפט כי העתירה התייתרה - אבל ראש הממשלה, המיוצג על-ידי המדינה, מודיע מצידו ביד השנייה כי בכוונתו למצוא לעו"ד מלכו מחליף... מדובר בהחלפת עו"ד מלכו ביועץ פרטי אחר, שוב פרטי, שגם הוא אינו עובד מדינה, שכן ראש הממשלה אינו מציין, כפי שראוי היה שייאמר, שאת תפקידו של מלכו ימלא כעת משרד החוץ או המועצה לביטחון לאומי, שהדברים נמצאים בתחום אחריותם", כתב עו"ד בן-מאיר בתשובתו.

עוד ציין בן-מאיר בתשובתו כי יש לקיים את הדיון, מאחר שמדובר בעניין דחוף. לדבריו, הוא פנה כבר באוגוסט 2017 בנוגע לניגוד העניינים בו מצויים עורכי הדין מלכו ודוד שמרון, "כאשר מלכו ממשיך בתפקידו מחד ועוסק בהתקשרות עם ממשלת גרמניה בנוגע לרכש צוללות - ומאידך שותפו למשרד, עו"ד שמרון, מקבל שכר-טרחה מהמתווך (מיקי גנור - ט"ש) בעסקת הצוללות, דבר אשר כאמור בעתירה נמצא בחקירת משטרה".

מתשובת המדינה לעתירה של בן-מאיר עולה כי עו"ד מלכו אמור לסיים את תפקידו רק בסוף פברואר 2018, ולכן בן-מאיר טוען כי "אנחנו נמצאים בתקופה בה שותפו שמרון והלקוח שעו"ד שמרון ייצג נמצאים בחקירה על פרשת הצוללות".