בכירה בבנק הפועלים: "גם אני הוטרדתי; בכיר נישק אותי בפה"

בפוסט מאשימה הבכירה כי מנהל לשעבר בבנק, המכהן כיום בתפקיד בכיר בחברה פיננסית אחרת, תקף אותה מינית לפני 15 שנים ■ בנק הפועלים: "החלנו לבדוק את הנושא מיידית ודיווחנו על כך לפיקוח על הבנקים"

בנק הפועלים. תשואת יתר על מדד הבנקים ועל ת"א 25 / צילום: תמר מצפי
בנק הפועלים. תשואת יתר על מדד הבנקים ועל ת"א 25 / צילום: תמר מצפי

גל התלונות על הטרדות מיניות נמשך: "גם אני הוטרדתי" - כך טוענת בכירה בבנק הפועלים בפוסט שפרסמה היום (ד') בפייסבוק. 

בפוסט מאשימה הבכירה כי מנהל לשעבר בבנק, המכהן כיום בתפקיד בכיר בחברה פיננסית אחרת, תקף אותה מינית לפני 15 שנים.

לדבריה בפוסט, "לפני כ-15 שנה, XXX, שהיה חבר הנהלה בבנק הפועלים. נישק אותי על הפה. זה היה בעת שהייתי יועצת משפטית של בנק, והוא היה יו"ר הדירקטוריון (של חברת-בת). עד היום איני מצליחה להבין איך לא הגבתי בתקיפות באותו מעמד, ופשוט הזזתי את הראש והמשכתי הלאה.

"שיתפתי חברים לעבודה במה שקרה, ווידאתי שלא תהיה לו יותר הזדמנות לעשות זאת, אבל עד היום מלווה אותי תחושת חוסר האונים שהרגשתי אז, כשגבר בעל מעמד כה גבוה במערכת בה עבדתי, שיכולה להיות לו השפעה משמעותית על המשך הקריירה שלי, נוטל לעצמו את החירות לעשות כזה מעשה, ואני חוששת מלהגיב...

"עכשיו החלטתי לא לשתוק עוד. למען בתי ולמען כל הנשים הצעירות שעלולות למצוא עצמן במצב דומה. שיידעו כל בעלי הכוח והמעמד שיבוא יום והאמת תצא לאור, ואולי יחשבו פעמיים לפני שיעשו זאת לאישה נוספת". 

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "לפני מספר שעות הגיעה לידיעת הבנק טענה של עובדת על הטרדה שאירעה לפני כ-15 שנה. הבנק החל לבדוק את הנושא מיידית ודיווח על כך לפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. יודגש כי לבנק הפועלים יש מדיניות ברורה של שמירה על כבוד עובדיו ומניעת הטרדות".