מייסדות ללין מוכרות מחצית מאחזקותיהן; השווי: 350 מ' שקל

פוקס, בשליטת הראל ויזל - המחזיקה 50% מהמניות בחברה - תתן לשותפה הבינלאומית אופציה של רכישת יתרת אחזקותיה בשווי של עד 450 מיליון שקל

ללין / צילום: יונתן בלום
ללין / צילום: יונתן בלום

קבוצת פוקס מדווחת הערב על חתימת הסכם הבנות למכירת רבע ממניות רשת הנרות והסבונים ללין לחברה בינלאומית בתחום מוצרי הטיפוח והקוסמטיקה. החלק שיימכר במסגרת השלב הראשון לעסקה הוא מחצית מהאחזקות של המייסדות - מיטל לוי ומירב כהן (שמחזיקות כל אחת ברבע ממניות החברה), כלומר 25% מההחזקות בחברה.

כמו כן, לפוקס זכות לרכוש מהמייסדות 1% ממניות ללין, כך שהשליטה תהיה בידיה, עד אשר הרוכשת תכריע אם תממש אופציה שתינתן לה לרכישת כלל יתרת המניות של פוקס ושל המייסדות. כיום קבוצת פוקס בשליטת הראל ויזל מחזיקה ב-50% מהאחזקות בחברה, וגם המייסדות מחזיקות ב-50%.

שתי המייסדות חתמו על הסכם הבנות מול הגוף הבינלאומי, עם תקופת בלעדיות של 40 יום, למכירת 25% מהמניות של ללין לפי שווי חברה של 350 מיליון שקל. לפיכך, התמורה בעסקה צפויה לעמוד על כ-88 מיליון שקל.

כמו כן, כאמור, לרוכשת, שמוגדרת כשותפה אסטרטגית, תינתן האופציה לרכישת יתרת המניות בללין - הן של קבוצת פוקס והן של המייסדות - לפי שווי של עד 450 מיליון שקל, שתכנס לתוקפה של 4 שנים ממועד השלמת העסקה.

מבחינת פוקס והמייסדות מדובר על מימוש פוטנציאלי ברווח מרשים. מחצית מהאחזקות ברשת ללין נרכשו על ידי פוקס ב-2007, בכ-13 מיליון שקל. פוקס ציינה בנוסף כי אם וכאשר תושלם העסקה, היא צפויה לרשום רווח הון של 130 מיליון שקל. בשלב זה אין ודאות שהעסקה תושלם.

ללין הוקמה ב-1999 על ידי המייסדות לוי וכהן. החברה מחזיקה בכ-107 חנויות בישראל, בנוסף לפעילות בחו"ל של 25 חנויות בזכיינות. בנוסף לכך יש בבעלות ללין חנות נוספת ב"טיימס סקוור" בניו יורק. בדוחותיה האחרונים ציינה פוקס כי היא שואפת להגדיל את פריסת החנויות בשווקים בינלאומיים נוספים. עסקה זו מתיישבת עם האסטרטגיה שהציגה החברה בדוחותיה של קבוצת פוקס.