לאחר הפיצוץ ביפו: ח"כ כבל דורש דוח על החאפרים בענף הגז

יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל, פנה הבוקר למשרד האנרגיה בעניין הפיקוח והאכיפה בענף הגז ■ עפ"י הערכה של שירותי הכבאות וההצלה, הפיצוץ ביפו - בו נהרגו 3 אנשים - נגרם כתוצאה מחיבור בלון הגז לבישול באופן לא חוקי

איתן כבל / צלם: תמר מצפי
איתן כבל / צלם: תמר מצפי

על פי הערכות של שרותי הכבאות וההצלה, הפיצוץ שאירע הבוקר (ג') בחנות ביפו ובו נהרגו שלושה בני אדם וארבעה נפצעו, נגרם כתוצאה מחיבור בלון הגז לבישול באופן לא חוקי.

למרות שבשלב זה מדובר בהערכות בלבד, יצוין כי בענף הגז לבישול המאופיין על ידי רווחיות גבוהה, פועלים לא מעט ספקים לא מורשים ("חאפרים"). דוח מבקר המדינה האחרון בנושא שפורסם לפני חודש הצביע על כך.

"לפי נתוני משרד האנרגיה, מספר ספקי הגז הלא מורשים הולך וגדל במשך השנים ופעילותם - בעיקר בשוק מיכלי הגפ"ם - מתרחבת ונעשית מתוחכמת יותר. במועד סיום הביקורת היה בידי משרד האנרגיה מידע על פעילות של כ-30 ספקים לא מורשים שמחזור המכירות שלהם יחד מגיע למיליוני שקלים בשנה", כותב מבקר המדינה.

בתוך כך, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל פנה הבוקר למשרד האנרגיה בדרישה לקבל דוח על הפיקוח והאכיפה נגד החאפרים בענף הגז ומועדי הבדיקות האחרונות שנעשו באזור יפו והממצאים שהעלו. ח"כ כבל הבהיר כי הוא מודאג מהנעשה בענף גז הבישול והודיע במידה וממצאי הדוח ידרשו זאת, בכוונתו לכנס את הוועדה לדיון בעניין.

ממשרד האנרגיה נמסר בתגובה כי "הנושא עדיין נמצא בחקירה משטרתית, ואנשי המקצוע שלנו מסייעים בהיבטים הרלוונטים. לא נתייחס לפני שיש ממצאים".