נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית אינרום ירדה בכ-4%

מגמה שלילית בשוקי העולם ■ השלב המוסדי בהנפקת המניות הראשונית של הולמס פלייס הסתיים אמש בהצלחה ■ קרן פימי מממשת מניות אינרום ■ מניות הגז נותרו במוקד

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ד') במגמה שלילית על רקע הירידות בוול סטריט.

 

רפורמת המס האמריקאית שעברה בשבוע שעבר בסנאט ממשיכה ללוות את המשקיעים, המצפים כעת כי הממשל "ינעל" את הרפורמה לאחר כל האישורים, ויחיל אותה.

בשלב הנוכחי הצעת החוק נמצאת בשלב של גישור פערים בין הצעת הסנאט לבין הצעת הקונגרס, וההערכות לגבי מועד התחלת הרפורמה שנויות במחלוקת.

בינתיים, האווירה בשווקים הפיננסיים עכורה משהו, כל רקע דיווחים על קשיים במו"מ בין האיחוד האירופי לבריטניה על הברקזיט.

השלב המוסדי בהנפקת המניות הראשונית של רשת מועדוני הכושר הולמס פלייס הסתיים אמש בהצלחה, לאחר שהחברה חתכה את המחיר בהנפקה ביותר מ-30%. הולמס פלייס גייסה כ-67 מיליון שקל לפי שווי של כ-230 מיליון שקל "לפני הכסף". הביקושים במסגרת השלב המוסדי עמדו על כ-100 מיליון שקל. השלב הציבורי צפוי להיערך בימים הקרובים.

קרן פימי מממשת נתח נוסף מחברת אינרום  שבשליטתה. אתמול, לאחר סיום המסחר בבורסה, סיכמה פימי על מכירת כ-22% ממניות אינרום לגופים מוסדיים בתמורה ל-405 מיליון שקל. המכירה בוצעה במחיר של 16.1 שקל למניה, ולאחריה נותרה הקרן עם אחזקה של כ-11% בלבד באינרום בשווי של כ-200 מיליון שקל. 

מניות הגז דוגמת דלק קידוחים  ורציו  הוסיפו לרכז עניין, לאחר שירדו אתמול למרות החדשות על חתימת מזכר ההבנות להנחת צינור להובלת גז מלוויתן לאירופה דרך קפריסין ויוון.

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, שלח מכתב לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, ולמפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, בבקשה לקבל את התייחסותן למיזוג של בנק אגוד  עם מזרחי טפחות . "משמעות אישור התהליכים הללו היא פגיעה קשה בתחרותיות וקבירת 'חוק שטרום' עוד בטרם יציאתו לדרך. אבקש לקבל את התייחסותך לאמור לעיל, בטרם אחליט לזמן דיון בנושא בוועדת הכלכלה", כתב כבל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]