נעילה חיובית בוול סטריט; הביטקוין מעל 15 אלף דולר

נעילה חיובית בבורסות אירופה ■ ג'נרל אלקטריק צפויה להודיע על פיטורים של כ-12,000 עובדים מחוץ לארה"ב בעסקי הליבה של החברה לצורכי התייעלות בסקטור האנרגיה ■ טבע Vמשיכה לרכז עניין

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות היום (ה'). מוקדם יותר הביטקוין חצה את שער ה-15,000 דולר המגלם תשואה של כ-50% בשבוע. הזהב  נסחר בירידות קלות. נפט נסחר בעליות קלות. 

 

אמש נסגר המסחר בוול סטריט במסחר מעורב כשמניות הטכנולוגיה משכו את נאסד"ק מעלה. בנוסף, לאחר תקופה של עליות שערים במניות הפיננסים, סקטור זה חווה אמש מימושים שגרמו לירידות קלות.  הנאסד"'ק רשם עליות גם היום, בעקבות פרסום הדוחות של ברודקום . מניות החברה רשמו עלייה של למעלה מ-1% לאחר שהיכתה את התחזיות המוקדמות. 

מדד הדאו ג'ונס קפץ ב-50 נקודות, לאחר שמוקדם יותר קפץ ב-102 נקודות, ומדד ה- S&P 500 עלה ב-0.2%. הביטקוין הגיע היום לשיא של 19,340 דולר, אולם נפל  בחדות, וכרגע שוויו עומד על למעלה מ-15 אלף דולר.

בגזרת המאקרו, היום פורסם נתון תביעות דמי האבטלה השבועיות. הנתון, המתפרסם אחת לשבוע ומציג את תביעות דמי האבטלה החדשות, עמד בשבוע שעבר על 238 א'. הנתון שפורסם היום מעיד על ירידה בשיעורי האבטלה והוא עומד על 236 א', זאת לעומת תחזית נגטיבית של האנליסטים שהעריכו שיעמוד על 239 א'. 

טבע  ריכזה עניין ורשמה עליות לאחר שנפלה אמש בניו-יורק בכ-5%, ללא כל הודעה מצד החברה או דיווח בשוק.

מניית סיטיגרופ חוותה אמש ירידות לאחר שהודיעה כי היא גורעת כמעט 20 מיליארד דולר מהמיסים הנדחים שלה (ירידה בנכסים) בשל רפורמת המס של טראמפ.

חברת ג'נרל אלקטריק  צפויה להודיע הבוקר כי היא עתידה לפתר 12,000 עובדים מעסקי האנרגיה הבינלאומיים שלה. ההודעה על הפיטורים צפויה להגיע בכדי לעמוד בתכנית הקיצוץ של מיליארד דולר לשנת 2018.