השחיתות בראשל"צ: ח"כ ביטן הגיע הבוקר לחקירתו השלישית

(עדכון) - יו"ר הקואליציה חשוד בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים ■ עפ"י ההערכות, החקירה תימשך יום שלם, והוא יזומן השבוע לחקירות נוספות

ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר
ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, החשוד בקבלת שוחד בתיק 1803 שעניינו השחיתות בעיריית ראשון-לציון, הגיע הבוקר (א') לחקירה במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה. עבור ביטן ההתייצבות לחקירה בפרשה היא שלישית במספר מאז שהחקירה הפכה לגלויה, לפני שבוע בדיוק, בגל מעצרים של אנשי עסקים, קבלנים שונים, איש ארגון פשע ובכירים בעיריית ראשון-לציון, ביניהם ראש העיר דב צור, המשנה לו אייל מושיוב וסגנו יוסי חממי. 

במסגרת החקירה, שהתנהלה במשך כשנה וחצי, קיימה המשטרה, בין השאר, האזנות סתר למשה יוסף, איש עסקים בתחום הריהוט המשמש חשוד מרכזי בפרשה. על-פי החשד, יוסף תיווך בין כספי השוחד מהקבלנים השונים לבין ביטן, שנזקק לכספים הללו לכיסוי חובותיו.

כדי לבדוק את החשד הזה צפוי ביטן, על-פי ההערכות, להיחקר השבוע פעמים נוספות, לכשתסתיים החקירה השלישית היום. הסיום הזה נראה במרחק של שעות ארוכות, אם להתבסס על ניסיון העבר: בשבוע שעבר נחקר ביטן בשתי הזדמנויות שונות במשך למעלה מ-10 שעות.

על-פי הפרסומים, בהאזנות הסתר נשמעו ביטן ויוסף "סופרים יחד מזומנים". עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי, טען בפני "גלובס": "הלוואי והיה מותר לי לומר את ההסבר להקלטות האלה ולכספים, כי ההסבר שלנו כל-כך מניח את הדעת - אבל אני מכבד את המצב הקיים כרגע, לפיו אסור לביטן להתראיין. אנו ממתינים שבית המשפט יאפשר לח"כ ביטן להגיב לתקשורת".

בכך מתייחס עורך הדין לבקשה שהגיש ביטן בשבוע שעבר לבית משפט השלום בירושלים, במסגרתה ביקש שיותר לו להתראיין בתקשורת, על אף שחתם על מסמך שאוסר עליו לעשות כן, בנימוק שהמשטרה עצמה לא מכבדת את ההסכם הזה ומדליפה, לטענתו, את החשדות נגדו.

בסוף השבוע הותרו לפרסום שמות נחקרים נוספים שעל-פי החשד ניסו לפעול שלא כדין לטובת קבלנים שונים לבקשת ביטן - ראש המועצה האזורית חבל מודיעין המקורב לשר הכלכלה משה כחלון וראש מטה שר התחבורה ישראל כ"ץ. לשני השרים בינתיים אין קשר לפרשה.

ביום חמישי הוארך ב-5 ימים מעצרם של ראש עיריית ראשון-לציון דב צור, סגנו יוסי חממי והמשנה לו, אייל מושיוב - שלושתם ישהו בתום מעצרם במעצר-בית בן 10 ימים ויורחקו מהעירייה למשך חודש.