מקורבים ליו"ר הקואליציה ביטן: "אם תתפטר - תיעצר"

רגע לפני חקירתו הרביעית מצטברות עוד ראיות, לפיהן ח"כ דוד ביטן קיבל לכאורה שוחד במאות אלפי שקלים ■ המשטרה חושדת כי איש העסקים משה יוסף מימן ב-260 אלף שקל את חתונת בתו של ביטן ■ ביטן בחקירתו: שילמנו את כל הסכום מהצ'קים שהזוג קיבל מהאורחים

יממה אחרי חקירתו השלישית של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, נראה כי הטבעת סביבו מתהדקת: חוקרי המשטרה סבורים כי איש העסקים משה יוסף היה "המוציא והמביא" של ביטן בכל הקשור לכיסוי חובותיו ולתמורה שניתנה לאנשי העסקים.

המשטרה חושדת בין השאר שיוסף מימן את חתונת בתו של ביטן בסכום של 260 אלף שקל לפני יותר מ-3 חודשים - זאת לאחר שבהקלטות שמצויות בידי החוקרים נשמעו השניים מדברים על כך. במקביל, מקורבים לביטן הבהירו בפניו: "אם תתפטר מהכנסת - תיעצר".

אתמול (א') הטיחו החוקרים את החשד הזה בביטן, ותגובתו הייתה: "שילמנו את כל הסכום לבעלי האולם במזומן מהצ'קים שבני הזוג קיבלו מהאורחים".

חשד אחר שהועלה אתמול בחקירה הוא שביטן קיבל 15 אלף שקל במזומן מהקבלן ופעיל הליכוד אלברט ביטון, שאף הוא נעצר בפרשה.

בחקירה אתמול הציעו החוקרים לביטן להיבדק בפוליגרף בנושא הזה, ותשובתו הייתה: "אני מוכן, ובלבד שהבדיקה תכלול גם עדויות אחרות, ואם אמצא דובר אמת - התיק נגדי ייסגר". לכך החוקרים סירבו.

ביטן הבין היטב את מצבו המשפטי כבר בחקירתו הראשונה, אז עומת עם מפעל ההקלטות שהקימה המשטרה בדירת שותפו. לכן ביטן חשב להתפטר מהכנסת מכל תפקידיו, אלא שמקורבים שהתייעץ עמם הסבירו לו כי אם יתפטר מהכנסת בראשית החקירה, הוא יישלח לתא המעצר.

לכן, לפי שעה המחשבה להתפטר ככל הנראה ירדה מהפרק, אבל כשהחקירה תגיע לשלבים קריטיים לפני סיכומה, האופציה הזו צפויה לשוב לעלות מחדש. ביטן מבין שהקרב הוא לא על הקריירה שלו - אלא על חירותו.

בתוך כך, היום הוארך ב-8 ימים מעצרו של משה יוסף, ועל חלקו המרכזי אומר גורם שמקורב לחקירה: "אם משה יוסף, שעד עכשיו שותק בחקירה, ישתף פעולה עם החוקרים - הקרב של דוד ביטן לא יהיה על הישארותו בכנסת אלא על הכלא".

במקביל, הבוקר נעצרו 4 חשודים נוספים בחשד למעורבות בפרשת השחיתות בעיריית ראשון-לציון, ששמם עדיין לא ניתן לפרסום. מעצרם של שלושה מהם הוארך עד יום חמישי, ומעצרו של אחד מהם הוארך עד ליום ראשון בשבוע הבא.