נתי סיידוף: ההצעה שלנו למחזיקי אג"ח אפריקה הטובה ביותר

חוסר הסכמות בין סדרות האג"ח השונות באשר לאופן חלוקת התמורות ביניהן הביא לעיכוב ואיפשר לבן משה ולקרן די.קיי להגיש הצעות מטעמן

מחזיקי אגרות החוב של חברת אפריקה ישראל יתכנסו היום בשעה 16:00 לאסיפה נוספת, שתתכנס בת"א. באסיפה ידונו המחזיקים מחדש בהסדר החוב של אפריקה ישראל עם קבוצת סיידוף, וכן בהצעות החדשות שהגישו בשבוע האחרון מוטי בן משה וקרן די.קי פרטנרס.

הסדר החוב שגיבשה קבוצת סיידוף עם נציגות מחזיקי האג"ח כבר הייתה אמורה השבוע להגיע לאישור סופי של המחזיקים. אולם חוסר הסכמות בין סדרות האג"ח השונות באשר לאופן חלוקת התמורות ביניהן הביא לעיכוב התהליך ואיפשר לבן משה ולקרן די.קיי להגיש הצעות מטעמן.

בעקבות הגשת הצעות אלה, החליטו נאמני האג"ח לעצור את הליך אישור ההסדר ולהביא לדיון נוסף את ההצעה הקיימת אל מול אלה החדשות, כשהצבעות בנושא יתקיימו כנראה בימים הקרובים.

קבוצת סיידוף היא קבוצת נדל"ן אמריקאית שייסד הישראלי נתי סיידוף שחי בלוס אנג'לס בארבעים השנים האחרונות. הוא עצמו הגיע בחודש שעבר לאסיפה שכינסו מחזיקי האג"ח, אולם בימים אלה נמצא בארה"ב ולכן לאסיפה היום יגיעו רק נציגיו.

לקראת כינוס האסיפה ערך הבוקר נתי סיידוף שיחת ועידה עם כתבים מביתו בלוס אנג'לס. סיידוף פתח את שיחה ואמר כי "לפי דעתנו ההצעה שלנו היא הטובה יותר כמובן, מהבחינה הזאת שרמת הוודאות בה היא הרבה יותר גבוהה, כי אין בה שום תלות של גיוס בשוק ההון או במקום אחר. נאמני האג"ח בדקו אותנו מכל הכיוונים וקיבלו את כל האישורים".

הוא הוסיף כי "לכאורה, לצד השני יש תמורה עודפת של בין עשרה לעשרים מיליון שקל, אבל זה לא רלבנטי בגלל חוסר הוודאות בהצעה שלהם. הנושים עברו תקופה קשה והם צריכים לדעתי למזער נזקים, כי כל יום שחולף עולה להם כסף וביוקר".

סיידוף גם הדגיש כי "לדעתי הנושים צריכים להגדיל את הוודאות ואני חושב שאנחנו נותנים להם את התשובה ההולמת מבחינת הוודאות. בנוסף לזה, אנחנו אומרים שאפריקה ישראל תחת ההנהלה שלנו תהיה חברה מדווחת, שהמטרה הראשונה שלה תהיה החזר חובות לנושים. ונחזיר לא רק בזמן אלא אפילו לפני הזמן, כי יש לנו טראק רקורד של עשרות שנים בארה"ב ותמיד אנחנו עומדים בהתחייבויות. מעולם לא איחרנו בתשלום ומעולם לא קרה שלא עמדנו בהתחייבות, ונעשה את אותו הדבר גם בישראל".

"בנוסף לכך, אני לא פוסל מכירה של נכסים מהותיים של אפריקה ישראל לבן משה או לכל גורם אחר שיציע תמורה הולמת. להיפך, אנחנו כנראה נפעל בנחישות למקסום התמורה בגין הנכסים של אפריקה ישראל ונגדי את הנזילות לטובת ההסדר של חוב האג"ח. למרות שלפי דעתי לא נצטרך למכור הרבה נכסים אם בכלל".

"אני חושב שהזמן הוא דוחק וצריך לדעת מתי לחתוך, וכרגע אנחנו מבזבזים זמן יקר שבוא האונייה שטה בטלטלות ובסערה, וללא קברניט. אנחנו רוצים לקבל את ההגה לידיים ולהביא את אפריקה ישראל לחוף מבטחים. אני בטוח כי מקבלי ההחלטה, כמו גם נציגי הרשויות - רגולטורים וחברי כנסת, יקבלו את ההחלטה הנכונה שתתאמנה לבעלי החוב ולשוק. ואני בטוח ששוק ההון יבחר באופציה השקולה והוודאית, במקום להיכנס שוב לאיזשהן הרפתקאות. זה האני מאמין שלי וזה מה שיש לי להגיד".