נאוויטס הגדילה את חלקה בפרויקט במפרץ מקסיקו ל-7.5%

שווי חלקה של החברה בתגלית הנפט, הנאמדת בהיקף של 650 מיליון חביות, מוערך ב-405 מיליון שקל

גדעון תדמור / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים
גדעון תדמור / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים

שותפות נאוויטס  פטרוליום של גדעון תדמור מימשה אופציה להגדלת החזקותיה בפרויקט בקסקין (Buckskin) במפרץ מקסיקו ב-50%. בעקבות המימוש רכשה נאוויטס 2.5% נוספים מהזכויות בפרויקט קידוח הנפט וכעת היא מחזיקה ב-7.5% ממנו, בשווי מוערך של 405 מיליון שקל.

הגדלת הזכויות בוצעה בהמשך להשגת מימון בהיקף של כ-240 מיליון שקל, אותו השלימה נאוויטס בשבוע שעבר באמצעות הנפקה פרטית של איגרות חוב (הרחבת סדרות א' וב' של החברה) מגופים מוסדיים מובילים, בריבית דולרית שנתית גבוהה של קרוב ל-9%.

פרויקט בקסקין, בהיקף מוערך של 650 מיליון חביות נפט, הינו תגלית בפיתוח הנחשבת לאחת מתגליות הנפט הגדולות בשנים האחרונות במפרץ מקסיקו שבארה"ב. הפרויקט הינו הנכס המשמעותי של שותפות נאוויטס פטרוליום, והשותפים האחרים בו הם חברת הנפט Repsol וקרנות הפרייבט אקוויטי ריברסטון, רידג'ווד ובלקסטון. הפרויקט נמצא בתהליכי פיתוח וההפקה בו צפויה להתחיל ביולי 2019.

בחודש שעבר עדכנה נאוויטס כי קיבלה דוח משאבים עדכני ממנו עולה כי עתודות הנפט בחלק הצפוני של הפרויקט עלו בכ-29% ביחס לנתונים שנמסרו בעבר (מ-184 מיליון חביות ל-237 מיליון חביות). העלייה בהיקף העתודות במאגר "בקסקין צפון" מגדילה את היקף עתודות הנפט הכולל במאגר בקסקין (צפון ודרום) ל-515 מיליון חביות, וזאת לעומת ההערכה הקודמת ל-486 מיליון חביות. עוד דיווחה השותפות כי התקציב המאושר של הפרויקט הופחת בכ-156 מיליון דולר.