ערעור דנקנר לעליון: "ההרשעה נגועה בכשלים יסודיים"

איש העסקים מערער על עצם ההרשעה ועל העונש שקיבל (שנתיים מאסר וקנס של 800 אלף שקל) ■ "בית המשפט הרשיע על אף שלא נקבע כי היה מניע למעשה", נאמר בערעור

נוחי דנקנר/ צילום: שלומי יוסף
נוחי דנקנר/ צילום: שלומי יוסף

נוחי דנקנר הגיש היום (ד') את עיקרי הטיעון בערעור שהגיש לבית המשפט העליון על הרשעתו במחוזי בתל-אביב בהרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות בפברואר 2012 ובעבירות דיווח והלבנת הון. דנקנר טען כי יש לזכותו וערער בנוסף גם על העונש של שנתיים מאסר וקנס בסך 800 אלף שקל שגזר עליו השופט המחוזי חאלד כבוב.

עיקרי הטיעון של דנקנר בהליך הערעור שלו, בו פתח בפברואר האחרון - הוגשו היום באמצעות עורכי הדין גיורא אדרת ויפעת מנור-נהרי שייצגו את דנקנר במחוזי ועורכות הדין מיכל רוזן-עוזר ואפרת ברזילי, שהצטרפו לייצוג בהליך הערעור לעליון. עיקרי הטיעון חוזרים על נימוקי הערעור שהוגש בפברואר האחרון, ובין השאר שוב עולה הטענה כי בית המשפט הרשיע על אף שנמנע מלקבוע שלנוחי דנקנר היה מניע להשפיע על השער.

עוד נכתב בעיקרי הטיעון כי "בית המשפט קמא טעה בהרשיעו את דנקנר על יסוד ראיות נסיבתיות שהוא עצמו הגדירן כראיות שאינן 'אותות ומופתים' [בלשון הכרעת הדין במחוזי, מ' ר']. הרשעתו של דנקנר נגועה בכשלים יסודיים, אשר חומרתם זועקת ומחייבת את התערבות בית המשפט הנכבד", כתבו עורכי הדין בסיומם של עיקרי הטיעון. " בפני בית המשפט הנכבד עומד אדם, הנושא אליו את עיניו באמונה ובתקווה, שבית משפט נכבד זה ישמע את טענותיו, יעשה עמו צדק ויורה על זיכויו".