האוויר החם ממשיך לצאת מ"מניות הביטקוין" הנסחרות בת"א

מניית משאבי טבע השלימה היום צניחה של כ-40% מהשיא שסימנה לפני כשבוע וחצי ■ מניית השלד פנטזי נטוורק השלימה היום ירידה של יותר מ-50% מהשיא של לפני שבוע וחצי ומניית אפולו פאואר השלימה צניחה דו-יומית של 40%

ביטקוין / צילום: רויטרס Benoit Tessier
ביטקוין / צילום: רויטרס Benoit Tessier

האוויר החם יוצא בימים האחרונים ממניותיהם של כמה שלדים בורסאיים, ששוויים התנפח במאות אחוזים לאחר שדיווחו לאחרונה על כניסה לפעילות בתחום הלוהט של בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים. כך, מניית משאבי טבע רשמה היום ירידה של 8% והשלימה צניחה של כ-40% מהשיא שסימנה לפני כשבוע וחצי בדצמבר. עם זאת, שווי החברה נותר עדיין גבוה - כחצי מיליארד שקל.

מניית השלד פנטזי נטוורק צנחה היום בכ-27% והשלימה ירידה של יותר מ-50% מהשיא שנרשם לפני שבוע וחצי, לשווי חברה נוכחי של כ-20 מיליון שקל. מניית אפולו פאואר ירדה היום בכ-10% והשלימה צניחה דו-יומית של 40% לשווי חברה נוכחי של כ-30 מיליון שקל. מניית אפליי של נועם לניר ירדה היום בכ-20% והשלימה צניחה של 65% בשלושה ימי מסחר לשווי של פחות מ-50 מיליון שקל.

עדות נוספת לכך שהשוק מאבד עניין, הייתה תגובתו הצוננת לדיווח של חברה בורסאית נוספת שדיווחה היום על כניסה לפעילות הקשורה לתחום מטבעות הדיגיטליים. הפעם הייתה זאת חברת התוכנה אלגומייזר, שהודיעה כי החלה בימים אלו במגעים עם יועצים וחברות בתחום מהארץ ומחו"ל, על מנת להאיץ פיתוח מוצרים ובמטרה להביא לשיתופי פעולה מתאימים בתחום הבלוקצ'יין (הטכנולוגיה עליה מבוססים המטבעות הדיגיטליים). מניית החברה עלתה מעט, אך בהמשך נסחרה ללא שינוי.

אלגומייזר, אותה מוביל המנכ"ל נועם בנד, דיווחה כי סיימה לאחרונה פיתוח ראשוני של תוסף דפדפן בתחום המטבעות הקריפטוגרפים. התוסף אמור לשמש במערכות מחשב שיאפשרו לבצע פעולות שונות הנחוצות לסוחרים במטבעות קריפטוגרפים, לרבות פעולות רכישת מכונות ורכישת זכויות במכונות כריית בלוקצ'יין, אכיפה רגולטורית, כתיבה, וכן עריכה וקריאה של ביקורות על אתרי המסחר השונים הקיימים בתחום. באלגומייזר מתכננים להמשיך לפתח ולהתאים את המערכת ומודולים נוספים לפלטפורמות של גוגל, פייסבוק ולמכשירים סלולריים.