מחיר למשתכן בשוהם: זכאי סדרה ב' מסרבים למחוק העתירה

זאת למרות המלצת בית המשפט שניתנה לפני כשבועיים במהלך הדיון ■ המשמעות של סירוב העותרים למחוק את העתירה היא שהם מצפים מבית המשפט לקבל החלטה מנומקת מדוע דין העתירה להידחות

שוהם / צילום: תמר מצפי
שוהם / צילום: תמר מצפי

זכאי סדרה ב' במחיר למשתכן, בני המקום משוהם, עומדים בסירובם למחוק את העתירה שהגישו, זאת למרות המלצת בית המשפט שניתנה לפני כשבועיים במהלך הדיון למחיקת העתירה.

נזכיר כי במהלך הדיון השופטים אומנם המליצו לעותרים למחוק העתירה, אולם בסופו של יום העניקו לעותרים עוד 15 יום לבחון את הפתרונות שנידונו בין המדינה למועצה המקומית בשוהם בכל הקשור להגדלת היצע הדירות במחיר למשתכן ביישוב, 15 יום שתמו כעת.

המשמעות של סירוב העותרים, המיוצגים בידי עו"ד אפי מיכאלי, למחוק את העתירה, היא שהם מצפים מבית המשפט לקבל החלטה מנומקת מדוע דין העתירה להידחות.

נזכיר כי לקראת הדיון שהתקיים בבג"ץ ב-7 לדצמבר, שהתקיים מול השופטים יהודה עמית, נעם סולברג ודוד מינץ, נטען על-ידי הפרקליטות בשם המדינה כי הניסיונות להגדיל את מספר הדירות בפרויקט שייועדו לבני מקום לא נשאו פרי, וכי המדינה מעוניינת לחזור למתווה המקורי ולפרסם ההגרלה כפי שהייתה צריכה להתפרסם במקור.

במסגרת התגובה שהעבירו העותרים לבית המשפט היום (א'), מציינים האחרונים כי במועצה המקומית שוהם הביעו הסכמה לפתרון אפשרי להגדלת יחידות הדיור שייועדו לזכאי מחיר למשתכן בני המקום, באמצעות הסבה של מגרש שמיועד למגורים להשכרה ביישוב לטובת מחיר למשתכן - מה שיגרור אפשרות למתן הקלות בפרויקט ולהוספת עוד 54 דירות לבני המקום ביישוב.

התייחסות זו של המועצה, שנשלחה לעותרים על-ידי עו"ד יובל גלאון, צורפה לתגובה שהוגשה לבית המשפט. אולם במקביל צורפה לתשובת העותרים גם התייחסות של הפרקליטות, בה נכתב כי קיים קושי ליישם את הפתרונות אליהם הגיעו באוצר ובמשרד הבינוי והשיכון עם המועצה. בהתייחסות זו של המדינה נכתב: "האינטרס הציבורי מחייב לדעת המשיבים לקיים את ההגרלות בשוהם כסדרן".

עם זאת, בפרקליטות עוד ציינו בתגובתם כי באם תימצא הדרך להגדיל את מספר יחידות הדיור למרות הקשיים שעלו מהפתרון שהוצע, ייתכן מצב של הגרלה נוספת לבני המקום לגבי יחידות הדיור שיתווספו.

בתגובה ששלחו העותרים לבית המשפט הבוקר, כתבו האחרונים לבית המשפט כי "העותרים מבקשים לעדכן את בית המשפט הנכבד כי הם עומדים על עתירתם וכי הם סבורים כי העתירה מעלה שאלה משפטית ראשונה במעלה ביחס לאופן בו נערכות הגרלות תוכנית מחיר למשתכן במועצה המקומית שוהם".

במקביל לתגובתם של העותרים וסירובם למחוק העתירה, מתכוונים גם זכאי מחיר למשתכן, בני היישוב מסדרה א', לשלוח תגובה משלהם לבית המשפט, בה הם מבקשים לדחות את העתירה ולחייב את העותרים בהוצאות. את זכאי סדרה א' בני היישוב מייצג עו"ד מנחם אברמוביץ ממשרד המבורגר-עברון.