עסקת הנדל"ן של כדורגלן נבחרת ישראל, מאור מליקסון

כוכב מועדון הכדורגל הפועל ב"ש מצטרף לטרנד רכישת המשרדים, שמהווה בעיני רבים אלטרנטיבה להשקעה בדירות

מאור מליקסון. / אתר ההתאחדות לכדורגל
מאור מליקסון. / אתר ההתאחדות לכדורגל

בזמן שנדמה ששוק הדירות כבר הגיע לנקודת רתיחה, אפיק השקעת נדל"ן אלטרנטיבי מתחיל להתגבש - לא עוד רכישות דירות, אלא משרדים. לאחרונה הצטרף לטרנד הזה כוכב הופעל באר שבע ושחקן נבחרת ישראל מאור מליקסון, כך נודע ל"גלובס". 

מליקסון רכש משרד הממוקם בפארק המדע בנס ציונה, סכום שמוערך בכמיליון עד 1.2 מיליון שקל, ובכך לקח חלק בפרויקט "יובלים קמפוס לעסקים" שמקימה קבוצת יובלים שבבעלות היזם איציק ברוך. המשרד נמצא בקומה השנייה, משתרע על פני כ-80 מ"ר, וכולל מקום חניה. את המפתח צפוי מליקסון לקבל במחצית הראשונה של 2021 וככל הנראה ישכיר אותו לבעלי מקצועות חופשיים.

הפרויקט כולו משתרע על פני 32 אלף מ"ר בנוי, כולל ארבעה בניינים בני שש קומות משרדים, כאשר המחירים בו נעים בטווח של 600 אלף עד 1.5 מיליון שקל למשרד, ועל-פי יובלים הם צפויים לגלם תשואה של 6%-7%.

לדברי איציק ברוך, בעלי קבוצת יובלים, משרדים הם אכן הדבר החם הבא. "רכישת משרדים להשקעה, היא תופעה שהולכת וגדלה", הוא אומר, "המשקיעים רואים בכך אלטרנטיבה טובה בשל הרגולציה בשוק המגורים, שנועדה לדחוק אותם משוק הדירות ובראש ובראשונה העלאת מס הרכישה והדיבורים על מס דירה שלישית. הסיבה השנייה היא מחירי הדירות שעלו, וכתוצאה, התשואה פחתה משמעותית ל-2% עד 3%, בעוד שבענף המשרדים התשואה היא בין 6% ל-7%, בהשקעה שנחשבת סולידית", מסביר ברוך.

עם זאת, יש לציין שבעוד שהביקוש לדירות מובטח יחסית כל עוד האוכלוסייה בישראל הולכת וגדלה, לא כך בהכרח דין שוק המשרדים. מה גם שעלות החזקת משרד גבוהה יותר מזו של דירה, זאת בשל דמי ארנונה וניהול גבוהים יחסית.

מליקסון איננו הראשון. זה לא חדש שידוענים הם פרזנטורים נהדרים - שחקנים, זמרים וספורטאים, רותמים את הפופולריות הרבה שלהם לצורכי חברות מסחריות, החל משיווק מוצרי צריכה וכלה ברכישת דירות בפרויקטים חדשים. זה זמן רב שחברות הנדל"ן נעזרות בפרזנטורים שכאלה כשהם רוכשים דירה בפרויקט יוקרתי (בדרך כלל בהנחה משמעותית), כי מי לא היה רוצה לחלוק את חדר המדרגות שלו עם סלב?