קומרה קפיטל השלימה גיוס של 150 מיליון דולר לקרן השנייה

המשקיעים בקרן השנייה של קומרה הן בעיקר קרנות משפחתיות (Family offices) שהשקיעו גם בקרן הראשונה ■ ההשקעות שעשתה עד כה קומרה היו בחברות שפועלות חמש שנים ומכניסות כ-18 מיליון דולר בשנה בממוצע, עם קצב צמיחה שנתי של 150%

דינטי (מימין), שמרי דהן ושחר, קומרה. 2־3 השקעות בשנה / צילום: מאיר כהן
דינטי (מימין), שמרי דהן ושחר, קומרה. 2־3 השקעות בשנה / צילום: מאיר כהן

חצי שנה לאחר השלמת גיוס של 115 מיליון דולר וארבעה חודשים לאחר שביצעה השקעה ראשונה, השלימה קומרה קפיטל (Qumra) גיוס 150 מיליון דולר לקרן השנייה שלה. קומרה 2, כמו קומרה 1, היא קרן לייט-סטייג' לשמונה שנים, המשקיעה בחברות בשלב הצמיחה, בעלות נוכחות בשווקים בינלאומיים ומכירות של לפחות 10 מיליון דולר בשנה. על פי התוכנית, קומרה 2 תשקיע ב-2-3 חברות בשנה סכומים של עד 15 מיליון דולר, ותשלים השקעה בעד 12 חברות בארבע השנים הקרובות.

קומרה 1, שהיתה בהיקף 100 מיליון דולר, השקיעה בשמונה חברות: Fiverr, Riskified ,AppsFlyer, Jfrog,Signals Analytics, Sweet Inn ,Minute Media, ו-EyeView. לדברי בועז דינטי, אחד ממייסדי קומרה, "שבע מתוך השמונה גדלו בין 70%-100% בתוך שנה מההשקעה שלנו. זה מעיד שיש פה חברות מצוינות, עם הנהלות חזקות, עם יכולת שוק גבוהה, שעונות על צורך אמיתי, פונות לשווקים גדולים ושיודעות מה לעשות עם הכסף".

המשקיעים בקרן השנייה הן בעיקר קרנות משפחתיות (Family offices) שהשקיעו גם בקרן הראשונה. לצדן השקיעו בקרן מוסדות פיננסים מארה"ב, אירופה וישראל. קומרה, מחלוצות קרנות השלבים המאוחרים בישראל הוקמה לפני שלוש שנים על ידי דינטי, ארז שחר וסיון שמרי דהן. בהמשך הצטרף ה-CFO דניאל סלוצקי, שמילא בעבר את אותו תפקיד בקרן בנצ'מרק ישראל. שחר ודינטי ניהלו במשך עשור את ההשקעות של קרן ההון סיכון אוורגרין, ומנהלים עד היום את ההשקעות בחברות הפורטפוליו שלה, ביניהן חברת Taboola.

בספטמבר האחרון הודיעה קומרה על הובלת סבב גיוס של 31 מיליון דולר בחברת TalkSpace של אורן ורוני פרנק מכספי הקרן החדשה. לדברי דינטי, בשנה וחצי האחרונה הושקעו ב-45 חברות שלבים מאוחרים 1.6 מיליארד דולר, כך שמדובר בשוק שיש בו ביקושים גבוהים. עם זאת, חצי מהשוק הזה לא רלוונטי לקומרה, שמשתתפת בגיוסים של עד 50 מיליון דולר. בקומרה אומרים כי למרות ביקושים של יותר מ-150 מיליון דולר, גודל הקרן השנייה הוגבל לסכום היעד המקורי.

"מה שאנחנו מחפשים מהווה כרגע 5% מהשוק", אומר דינטי, "ולדעתי השוק רק הולך וגדל. קצב הכניסה של חברות לקטגוריה של שלבים מאוחרים גבוה יותר מקצב היציאה של חברות מהשוק הזה. עד עכשיו האסטרטגיה הזאת היתה טובה מבחינתנו, להיכנס לחברות שרוצות לעשות קפיצת מדרגה מ-10-20 מיליון דולר מכירות ל-80-100 מיליון דולר".

דינטי הוסיף כי הגיל הממוצע של חברות המגייסות סבבים של כ-30 מיליון דולר הוא כיום שבע, נמוך בשנתיים מהנתון הממוצע ב-2013. ההשקעות שעשתה עד כה קומרה היו בחברות שפועלות חמש שנים ומכניסות כ-18 מיליון דולר בשנה בממוצע, עם קצב צמיחה שנתי של 150%.

קומרה קפיטל

תחום פעילות: הון סיכון

מייסדים: בועז דינטי, ארז שחר, סיון שמרי דהן

שנת הקמה: 2014

גיוסי הון: 250 מיליון דולר

משקיעים: קרנות משפחתיות, מוסדיים מארה"ב, ישראל ואירופה