היום השימוע: האם שרה נתניהו תועמד לדין בפרשת המעונות?

סנגוריה של אשת רה"מ צפויים להעלות בשימוע שלל טענות הגנה, ובהן טענה כי שרה נתניהו כלל לא ידעה על איסור הזמנות מסעדות ושפים, שמיוחסת לה אחריות להן ■ כמו כן צפויים הסנגורים להטיל את האשמה להתנהלות הקלוקלת על מני נפתלי

האם שרה נתניהו תועמד לדין פלילי? בזמן שהזוג בנימין ושרה נתניהו שוהה בהודו לצורך מסע מדיני חשוב, יתייצבו היום (ד') ב-11:30 פרקליטיה של נתניהו, יעקב וינרוט עמית חדד ויוסי כהן, מטעמה לשימוע לפני העמדה לדין של אשת ראש הממשלה. השימוע ייערך בפני היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט; פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן; פרקליט מחוז ירושלים ובכירים נוספים.

היועץ המשפטי לממשלה שוקל להעמיד לדין את שרה נתניהו בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות מרמה והפרת אמונים. זאת בגין הפרשה המכונה "פרשת הזמנת הארוחות", שעניינה בחשד כי החל מראשית חודש ספטמבר 2010 לכל המאוחר ועד לחודש מארס 2013 פעלה שרה נתניהו, בצוותא יחד עם עזרא סיידוף (ששימש תחילה כראש אגף בכיר למשאבים חומריים ומבצעיים במשרד ראש הממשלה ובהמשך כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה), ליצירת מצג-שווא שלפיו במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת - וזאת למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

זאת, לפי החשד, על-מנת לעקוף את הוראות הנוהל, בהן נקבע בין היתר כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על-פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי...", ולהשיג כתוצאה מכך את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון. בדרך זאת, על-פי החשד, התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359,000 שקל.

סנגוריה של נתניהו צפויים להעלות במהלך השימוע שלל טענות הגנה, ובהן את הטענה כי שרה נתניהו כלל לא ידעה על איסור הזמנות מסעדות ושפים, שמיוחסת לה אחריות להן. כמו כן צפויים סנגורי נתניהו להטיל את האשמה להתנהלות הקלוקלת על מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, שהוא המתלונן המרכזי נגד אשת ראש הממשלה.

בנוסף צפויים עורכי הדין לטעון בשמה של נתניהו כי האיסור על הזמנת ארוחות ממסעדות לא היה תקף, לאור העובדה שעובדות הניקיון במעון הן שבישלו את הארוחות ולא היו מבשלות קבועות. טענה נוספת שצפויה להעלות נוגעת למחדלי חקירה לכאורה שהתרחשו בעניינה של נתניהו.

מטעמה של משפחת נתניהו נמסר בתגובה: "הטענות כנגד רעיית ראש הממשלה הן אבסורדיות ויוכחו כמופרכות. שרה נתניהו היא אישה אמיצה וישרה, ומעולם לא נפל פגם כלשהו במעשיה. לצד עבודתה כפסיכולוגית חינוכית מומחית המטפלת בילדים מדי שבוע, היא מקדישה זמן רב לסיוע לילדים חולי סרטן, לניצולי שואה ולחיילים בודדים".