עליות בסיום בוול סטריט; ג'נרל אלקטריק איבדה 7% ביומיים

הפדרל רזרב פרסם את ספר הבז' וכותב כי יש סימנים ראשונים לאינפלציה ■ בנק אוף אמריקה וגולדמן סאקס פרסמו דוחות רבעוניים

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

עליות שערים נרשמו היום (ד') לאחר המימושים אתמול.

 

באירופה הסתיים המסחר בירידות שערים, כפי הנראה כתגובה לירידות של וול סטריט אמש, על רקע מחלוקות בקונגרס בנוגע לחוקי הגירה. מלרוז תעשיות הבריטית הגישה הצעה לבעלי המניות של יצרנית התעופה ג'י.קיי.אן  בשווי 7.4 מיליארד פאונד, פותחת מאבק על שליטה בחברה. 

היום פורסמו תפוקות הייצור (Capacity Utilization Rate), המפרטים את המקורות הזמינים הנמצאים בשימוש יצרנים. הדירוג נחשב אינדיקטור טוב למדד המחירים לצרכן, מכיוון שככל שהאחוזים עולים, כך סביר שיעלו המחירים. הדירוג מתפרסם פעם בחודש, מהנתונים עולה כי תפוקות הייצור עלו ל-77.9% בעוד התחזיות צפו ל-77.3%, כ-1.5% יותר מהנתונים של שנה שעברה. 

עוד מהפדרל רזרב, פורסם ספר הבז' הידוע גם כמצב הכלכלה העכשווי. הספר הסוקר את כלכלתן של 12 מדינות בארה"ב ומתפרסם לקראת דיוני הריבית של ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) שתתקיים באמצע החודש, מציג סימנים ראשונים לאינפלציה.

הדו"חות הרבעוניים שפורסמו היום הם של בנק אוף אמריקה , הבנק הגדול בארה"ב; אחד מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם, גולדמן סאקס גרופ ; הבנק השביעי הגדול בארה"ב, יו.אס בנקורפ  ממיניאפוליס; איי.אס.אם.אל הולדינג  ההולנדית, המשווקת הגדולה ביותר של מערכות פוטוליטוגרפיה; בנק ההשקעות הגדול צ'רלס שווב קורפוריישן; וחברת השליחויות פסטרנל .
לאחר תום יום המסחר יתפרסמו הדוחות הרבעוניים של חברת האנרגיה קינדר מורגן , וחברת אלקואה  המתמחה במוצרי אלומיניום.

ערכו של הביטקוין ירד היום מתחת ל-10,000, לפי בורסת המטבעות Coinbase.  גם האת'ריום , המטבע הדיגיטלי השני בגודלו במונחי "שווי שוק", ירד בחדות. מטבעות דיגיטליים אחרים ספגו ירידות קיצוניות אף יותר. ריפל, המטבע השלישי ברשימה, צנח בכ-50% בשלב מסוים לאורך הלילה, אך התאושש מעט. (לסיפור המלא)

ג'נרל אלקטריק  המשיכה לאבד גובה לאחר פרסומים על כך שהקונגלומרט בוחן פיצול החטיבות שלו ומכירתם. בסך הכל איבדה החברה 7% ביומיים.