המסחר בוול סטריט נסגר בירידות; הדאו ירד בכ-100 נק'

מורגן סטנלי, בנק אוף ניו-יורק מלון, אמריקן אקספרס, M&T Bank ו-IBM ידווחו היום ■ כ-300 בתי חולים אמריקאים מתכננים להקים חברת שלא למטרות רווח שתייצר תרופות גנריות; מניות הגנריקה, בניהין טבע ומיילן, מגיבות בירידות

וול סטריט / שאטרסטוק
וול סטריט / שאטרסטוק

המסחר בבורסות וול סטריט נסגר היום (ה') בירידות שערים, לאחר נעילה חיובית אמש. רוב בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית, ובורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת.  הירידות במסחר באות על רקע החששות מאי-יכולת הקונגרס להגיע להסכמות לגבי תקציב הממשל (שתוקפו פג מחר, יום ו'). אם לא יצליחו בקונגרס להגיע להסכמה מחר - הממשל יושבת. 

 

אפליקציית המסרים "וואטסאפ", שבבעלותה של פייסבוק , מודיעה שהיא תאפשר לפתוח חשבונות עסקיים. המהלך עשוי לאפשר לפייסבוק להתחיל להרוויח כסף מוואטסאפ, אותה רכשה בשנת 2014 ב-19 מיליארד דולר [לסיפור המלא].

לאחר יומיים של ירידות במטבעות הדיגטליים, במסגרתן הביטקוין ירד אל שווי של 9,500 דולר, המטבע נשק במהלך היום לשווי של 12,000 דולר.

כ-300 בתי חולים אמריקאים מתכננים להקים חברת שלא למטרות רווח שתייצר תרופות גנריות; מניות הגנריקה, בניהין טבע  ומיילן , מגיבות בירידות [לסיפור המלא].

עיני המשקיעים נשואות לפרסום דוחות כספיים שנמצאת בתחילתה, כאשר אמש התרומם מדד הדאו ג'ונס בלמעלה מ-300 נקודות, והגיע לראשונה לרמה של 26,000 נק'. גם מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו בעליות, בתגובה לתוצאות הרבעוניות שפורסמו אתמול. 

בנוסף, נכון להיום 78% מהחברות ששחררו דוחות כספיים ונסחרות ב-S&P 500 הציגו תוצאות טובות יותר בשורת הרווח משציפו האנליסטים. 89% מאותן החברות הציגו תוצאות טובות יותר בשורת ההכנסות משציפו האנליסטים. 

מורגן סטנלי  פרם את דוחותיו הכספיים מוקדם יותר היום. הרווח למניה עמד על 84 סנט, כשתחזית האנליסטים עמדה על 77 סנט למניה. הבנק עקף את תחזית האנליסטים גם בשורת ההכנסות כשהוא מציג תוצאה של 9.5 מיליארד דולר לעומת 9.2 כפי שחזו האנליסטים.

עוד על מניות הבנקים: הן ריכזו עניין עקב ההפרשות הגדולות שביצעו לתשלומי מס בשל החזרת הכספים לארה"ב, מה שמסיר את חוסר הוודאות סביב השפעת רפורמת המס של טראמפ על הביצועים הכספיים שלהם, והערכות הולכות וגוברות כי הצמיחה בשנתיים הקרובות תהיה גבוה יחסית, מה שייטיב עם הביצועים שלהם.

בנק אוף ניו-יורק מלון , אמריקן אקספרס , M&T Bank ו-IBM  אלו חלק מהחברות שצפויות לפרסם בהמשך היום את תוצאותיהן הכספיות.

יום עמוס בגזרת המאקרו: יתפרסמו שורת נתונים חשובים במשק האמריקאי. ראשית, התפרסם מספר היתרי הבנייה שניתנו בחודש ינואר (בהתאמה שנתית) והוא עומד על 1.3 מיליון היתרים, מעט מעל התחזית שעמדה על 1.29 מיליון. באותה השעה התפרסם מספר תביעות האבטלה הראשוניות בשבוע האחרון והוא עומד על 220 אלף - נמוך משמעותית מהתחזית שעמדה על 250 אלף. אתמול פרסם הפדרל רזרב את ספר הבז' וכתב כי יש סימנים ראשונים לאינפלציה.  

בהמשך היום התפרסם נתון מלאי הנפט אשר עומד על ירידה של 6.9 מיליון - ירידה גבוהה בהרבה משחזו האנליסטים: 1.4 מיליון חביות בארה"ב. לאחר שבשבוע הקודם נרשמה ירידה של 4.9 מיליון חביות, מחירי הנפט  רשמו עליות היום.

ערכו של הביטקוין ירד אתמול מתחת ל-10,000, לפי בורסת המטבעות Coinbase. גם האת'ריום, המטבע הדיגיטלי השני בגודלו במונחי "שווי שוק", ירד בחדות. מטבעות דיגיטליים אחרים ספגו ירידות קיצוניות אף יותר. ריפל, המטבע השלישי ברשימה, צנח בכ-50% בשלב מסוים אך התאושש מעט. היום נראה שהביטקוין מתייצב וחוזר לצבור כוח, והמטבע עולה לכ-11,800.

ג'נרל אלקטריק  מרכזת עניין לאחר שביומיים האחרונים ירדה ב-7% לאור הפרסומים על כך שהקונגלומרט בוחן פיצול החטיבות שלו ומכירתם.

חברת אפל  הודיעה אתמול על כוונתה להזרים יותר מ-350 מיליארד דולר לכלכלה האמריקאית ב-5 השנים הקרובות, בשלושה מסלולים עיקריים: העסקת עובדים; השקעה בחברות המספקות לה רכיבים ויכולות ייצור; והגדלת האקו-סיסטם סביב האייפון וחנות האפליקציות של החברה, האפסטור [לסיפור המלא].

עוד על אפל : לאחר השערות רבות כי הדרישה מהחברה לשלם 38 מיליארד דולר מס בארה"ב תשפיע על ה-16 מיליארד דולר שהחברה חייבת לאירלנד, בכירים באיחוד האירופי מודיעים כי אין קשר בין הדברים והחברה תחויב לשלם את מלוא המס לאירלנד.