תע"א בוחרת משרד פרסום לתקציב של כ-6-7 מיליון ש'

שני המתמודדים הסופיים הם גיתם BBDO ו-iProspect ■ לראשונה הפוקוס של התקציב עובר לדיגיטל, לאור הכוונה להסיט לכיוונו בהדרגה את רוב התקציב ■ קהל היעד של התעשייה האווירית הוא אלפי לקוחות ברחבי העולם מתחומי הצבא, הרגולציה, הממשל והביטחון

הדגמה של מערכת למניעת התנגשות / צילום: התעשיה האוירית
הדגמה של מערכת למניעת התנגשות / צילום: התעשיה האוירית

התעשייה האווירית מנהלת הליך התמחרות לבחירת משרד פרסום - כך נודע ל"גלובס". המשרדים שהגיעו לשלב הסופי הם גיתם BBDO, המטפל כיום בתקציב, ומשרד הפרסום iProspect (לשעבר אבגד). עוד נודע כי בבחינת הנתונים לבחירת הספק התעשייה האווירית משנה לראשונה את הפוקוס לדיגיטל - והגדירה את היכולות בתחום זה כמשמעותיות במיוחד לאור הכוונה להסיט לכיוונו בהדרגה את רוב תקציב הפרסום. בתעשייה האווירית נוטים שלא לחשוף את היקפי הפרסום של החברה, אך על-פי הערכות מדובר ב-6-7 מיליון שקל בשנה.

התעשייה האווירית היא חברה ממשלתית אך בשונה מרוב החברות הממשלתיות בישראל, המחזיקות משאב או זיכיון ומתפעלות אותו לטובת הציבור, התעשייה האווירית היא חברת טכנולוגיה המתקיימת מיכולתה למכור את הפיתוחים שלה עצמה.

החברה פועלת בשוק תחרותי ובזירה הבינלאומית ומתוקף כך היא נזקקת לפעילויות שיווק ופרסום - בדומה לכל חברה מסחרית אחרת.ואולם בשונה מרוב החברות המסחריות, גם חברות "עידן חדש" בתחומי הדיגיטל והטכנולוגיה, קהל היעד של התעשייה האווירית מאובחן ומצומם. מדובר באלפי אנשים בודדים ברחבי העולם מתחומים כמו צבא, רגולציה, ממשל וביטחון.

מחזור המכירות של החברה עומד על כ-3.7 מיליארד דולר בשנה - וכ-80% מגיעים ממכירות בשווקים בינלאומיים. כפועל יוצא מכך גם רוב הפעילות הפרסומית של החברה מתרחשת בחו"ל. אמנם בשנים האחרונות החלה לטפטף לתוך פעילות השיווק והפרסום גם פעילות דיגיטלית, אך עד עתה היא הייתה רחוקה מלהיות משמעותית והתמקדה בעיקר בבאנרים. בחברה עשו בעיקר פרסום תדמיתי בעיתונות המקצועית המודפסת ופעילות סביב תערוכות מקצועיות בעולם.

בשנים האחרונות הוחרפה התחרות בתחומים שבהם פועלת החברה, עם כניסתן של מדינות שבעבר לא פעלו בה כמו סין. לצד ניסיון גובר של מדינות לחזק את הכלכלה שלהן על-ידי מתן עדיפות לשחקנים מקומיים, הפכו המכרזים לקשים יותר אך מנגד הצורך במוצרי ביטחון הולך וגובר - בין היתר על רקע התגברות הטרור הבינלאומי. החשש מטרור פותח שווקים חדשים המעוניינים בטכנולוגיה.

בתקציב הפרסום של התעשייה האווירית מטפל משרד גיתם BBDO שקיבל אותו כשרכש את משרד הפרסום ממסר שיפרין, שטיפל בתקציב בעבר. בחינת ספק פרסום מתרחשת כעת בשל העובדה שמדובר בחברה ממשלתית הכפופה לחוק חובת המכרזים.

אלי אלפסי, סמנכ"ל שיווק בתעשייה האווירית, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "התעשייה האווירית פועלת כל העת לשימור ולחיזוק מיצובה בעולם כחברת איירוספייס ודיפנס מובילה למול מתחרותיה בשווקים הגלובליים. במסגרת זאת ובהתאמה לאסטרטגיה של מיקוד עסקי נבנה לאחרונה מהלך של רענון המיתוג והנראות של החברה - כולל סלוגן חדש "Creating a Difference", הממחיש את היכולות והייחוד מול המתחרים. במקביל יצאה החברה להליך תמחורי לקבלת שירותי פרסום בשווקים הבינלאומיים לשנים הקרובות. בהליך זה הושם דגש על הגברת השימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים ועל הפניית נתחי תקציב שילכו ויגדלו לעולמות הדיגיטל, כחלק מהתאמת המעטפת השיווקית לפעילות העסקית של החברה בשווקים הגלובליים התחרותיים".