מהרגע להרגע: נדחה שידור "המקור" על טייקון הגז קובי מימון

בצעד יוצא דופן, תוכנית התחקירים של חדשות 10, "המקור", ובה תחקיר שכולל הקלטות על מקורבו של שר האוצר, איש העסקים קובי מימון, לא תשודר הערב ■ זאת, למרות שהתוכנית קודמה בימים האחרונים בפורמואים רבים וכן בתוכניות הערוץ

רביב דרוקר, עיתונאי "המקור" / צילום: תמר מצפי
רביב דרוקר, עיתונאי "המקור" / צילום: תמר מצפי

בערוץ 10 החליטו לא לשדר הערב (ד') את תחקיר תוכנית "המקור" על איש העסקים קובי מימון. דקות אחדות לפני השידור המיועד הופיע בערוץ רביב דרוקר, מגיש התוכנית ועורך התחקיר על מימון, יחד עם הכתבת גלי גינת, והסביר את השיקולים לדחיית השידור.

לדברי דרוקר, הסיבה לדחייה בשידור התחקיר נוגעת ל"הקלטה מאוד נפיצה", בה נשמעים מימון ומקורביו הבכירים נותנים המלצות בעייתיות לאחד ממקורביהם הבכירים. "זה רק שתי דקות אבל קטע נפיץ. לפני שעות אחדות טענו לראשונה נציגי מימון כי חלקים מההקלטה בושלו. שלחנו את ההקלטה למומחה בתחום, אך הוא לא הספיק לעבור על כולה. כדי להפגין אחריות, נשדר רק מה שאנחנו משוכנעים באמינות שלו, ואנו מתנצלים בפני הצופים", אמר דרוקר.

בתגובה רשמית מטעם ערוץ 10 נמסר הסבר דומה, אך רחב יותר: "היו לנו הרבה מאוד ראיות לאותנטיות של ההקלטה, אבל כדי להיות אחראיים עד הסוף, שלחנו אותה למומחה בתחום. המומחה לא הספיק לסיים את הבדיקה לאורך כל ההקלטה. לאור זאת, בצעד חריג, החלטנו לדחות את שידור הכתבה, לדאוג לבדיקה יסודית של הקלטת ולשדר רק מה שאנחנו בטוחים ב-100% שהוא מדויק על כל פרטיו".