על רקע נאום טראמפ: יום המסחר בוול סטריט מסתיים בעליות

נאום הנשיא בדאבוס הדהד עד לניו-יורק - הדאו ג'ונס וה-S&P רשמו עליות מרשימות ■ בזירת המאקרו התפרסמו נתוני הצמיחה פחות מהצפי שעמד על 3%

פסל השור מחוץ לבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פסל השור מחוץ לבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ו') הסתיים במגמה חיובית במיוחד, לאחר שאתמול ננעל המסחר במגמה מעורבת. 

הנשיא טראמפ העניק נאום מלא אופטימיות בועידת הכלכלה העולמית בדאבוס, והתייחס לנושאים רבים ביניהם הסחר העולמי: "מדינות ריבוניות צריכות לשתף פעולה למען מטרה משותפות. ולכן ארה״ב משתתפת ופעילה בכל הפורומים הבינלאומיים". (לסיפור המלא)

וול סטריט שנפתחה לאחריו הגיבה לדברים והמדדים המובילים רשמו שיאים.

 

בזירת המאקרו התפרסמו נתוני הצמיחה שעמדו על 2.6%, פחות מהצפי של 3%. ההזמנות לסחורות בנות קיימא עלו ב-0.6%, גבוה מהציפויות בכ-0.1%.

אתמול (ה') המסחר בוול סטריט ננעל כאמור במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-100 נק', אולם חזר מהשיא אליו הגיע מוקדם יותר לאחר דבריו של טראמפ על הדולר: "הדולר יעלה ויעלה תחת הנהגתי". לאחר דבריו של טראמפ התחזק הדולר וחזר לעליות. המדדים נמשכו מעלה לאחר דוחות טובים מהצפוי של קטרפילר  ו-3M.

הדולר נסחר בירידה של 0.5% מול האירו, סביב רמה של 1.245 דולרים לאירו.

טראמפ נחפז לתקן התבטאות של שר-האוצר בממשלו, סטיוון מנוצ'ין, שאיימה על איתנות הדולר. טראמפ הכריז שהוא תומך בדולר חזק.

מנוצ'ין עשה שתי כותרות גדולות בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס: הוא אמר, כי הדולר לא עומד בראש מעייניו בטווח הקצר, וכי צריך פיקוח חזק יותר על המטבעות הדיגיטליים. בפאנל שערך הערוץ הכלכלי האמריקאי CNBC, ציין מנוצ'ין, שחולשת הדולר "אינה בעיה שלי". לדבריו, "ברור שדולר חלש הוא טוב בשבילנו מפני שהוא (תומך) בסחר ובהזדמנויות".

הוא הודה, כי חולשת הדולר בטווח הקצר עלולה להיות בעייתית מבחינת גורמים מסוימים, אך אמר שדולר חלש "יביא תועלת" בכך שיתרום להקטנת הגרעון במאזן הסחר של ארה"ב.

טראמפ לא אהב זאת. לאחר שקיבל דיווח על דברי מנוצ'ין, אמר נשיא ארה"ב, בראיון ל-CNBC, כי דברי שר האוצר שלו על הדולר החלש הוצאו מהקשרם. "הדולר צריך להיות מבוסס על עוצמת המדינה", אמר טראמפ. "... בסוופו של דבר, אני רוצה לראות דולר חזק".

מניית אינטל  ריכזה עניין לאחר שענקית המעבדים פרסמה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט דוחות טובים לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה. החברה, שבתחילת 2018 נאלצה להודות שהתגלו פגמים במעבדים מתוצרתה המאפשרים להאקרים לגשת למידע חסוי במערכות ההפעלה של מחשבים, דיווחה על רווח non-GAAP של 1.08 דולר למניה (5.2 מיליארד דולר) ברבעון האחרון, לעומת קונצנזוס האנליסטים שעמד על 86 סנט למניה. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של 17.05 מיליארד דולר, עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל. צפי האנליסטים עמד על הכנסות של 16.3 מיליארד דולר.

סטארבקס  ירדה במסחר במוקדם על רקע אכזבה מתוצאות החברה ברבעון האחרון, שפורסמו אמש לאחר סיום המסחר.