סיידוף מציע 450 מיליון שקל במזומן במסגרת ההסדר ביורוקום

כפי שפורסם ב"גלובס", נתי סיידוף מציע פירעון לנושי יורוקום נדל"ן באמצעות הזרמת כספים שלו ושל הבנקים ביורוקום תקשורת

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

לקראת אסיפת הנושים של קבוצת יורוקום, נתי סיידוף הגיש הבוקר (ג') מתווה חדש להסדר החוב לקבוצה הנמצאת כיום בשליטת שאול אלוביץ'. כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", המתווה כולל פירעון לחוב של הנושים ביורוקום נדל"ן, לצורך שחרור הביטחונות שלהם לטובת הבנקים הנושים ביורוקום תקשורת. 

לפי המתווה החדש יפרע סיידוף 75 מיליון שקל מתוך 250 מיליון שקל חוב לקונסורציום הנושים של יורוקום נדל" I , בראשות מזרחי טפחות, ואילו הבנקים ביורוקום תקשורת (דיסקונט, פועלים והבינלאומי) יפרעו למזרחי טפחות את יתרת הסכום העומד על כ-175 מיליון שקל. לבנקים ולסיידוף יוקצו אג"ח במח"מ של 5 שנים ובריבית של 4% הכוללים אפשרות לבצוע פירעון מוקדם ללא קנס. יורוקום תפעל למיחזור החוב הזה, בכדי לפרוע את האג"ח לסיידוף ולבנקים. פירעון החוב לנושים של יורוקום נדל"ן ישחרר ביטחונות בדמות מניות חלל ועודפי פרויקט הנדל"ן מידטאון. 

באשר לחוב של כ-1.2 מיליארד שקל ביורוקום תקשורת, סיידוף כאמור מציע תשלום במזומן של 375 מיליון שקל: 350 מיליון שקל באופן מיידי, ו-25 מיליון שקל הנוספים ישולמו שנה לאחר ההסדר. כלומר ביחד עם הפירעון ליורוקום נדל"ן, מביא סיידוף להסדר 450 מיליון שקל במזומן, תמורתם יקבל לידיו את השליטה בבזק ובחברות נוספות. בנוסף אם מניות אינטרנט זהב יעלו באופן משמעותי במהלך השנה שלאחר ההסדר, סיידוף יגדיל את רכיב המזומן ב-10-50 מיליון שקל. 

בנוסף חוב בסך של 350 מיליון שקל ייפרע לתקופה של 7 שנים לפי לוח סילוקין מפורט. פירעון החוב אמור להגיע בעיקר ממימוש חברת האנרגיה אנלייט. במסגרת ההסדר מתחייב סיידוף לפעול למימוש חברת אנלייט בתוך חצי שנה. 

באשר ליתר החוב המוערך בכ-450 מיליון שקל, ההסדר קובע מתווה לגבי פירעונו, אך הפירעון תלוי בשווי הנכסים של קבוצת יורוקום בעוד חמש שנים, ונקבעו7 מדרגות לפירעון החוב בהתאם לשווי הנכסים. עו"ד אמיר ברטוב ממשרד שמעונוב ושות' מבקש מהנושים להחליט עד מחר אם עקרונות ההסדר מקובלים עליהם. ואז מציע לקיים במשך כשבוע מו"מ על הפרטים, כך שההצבעה על ההסדר תיערך עד ה-7 בפברואר.