אלקו: לאשר לאחים זלקינד תקרת שכר של 150 אלף ש' בחודש

תקרת שכרם הנוכחית של המנכ"לים המשותפים עומדת על 127 אלף שקל

מיכאל ודניאל זלקינד / צילום: ישראל הדרי
מיכאל ודניאל זלקינד / צילום: ישראל הדרי

בחודש שעבר פרסמה קבוצת אלקו , כי בהתאם לצוואתו של גרשון זלקינד ז"ל, יקבלו שני בניו, דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, בחלקים שווים את החזקות האב בחברת ההחזקות - כ-65% מהונה של אלקו, בשווי נוכחי של כ-600 מיליון שקל לכל אחד.

נזכיר כי בתו של זלקינד, ד"ר דפנה ססלר, לא קיבלה במסגרת הירושה ממניות החברה, וככל הנראה, ססלר קיבלה נכסים פרטיים שהיו בידי אביה. ככל הידוע, לא קיימים סכסוכים במשפחת זלקינד.

השבוע זימנה אלקו אסיפה, שמטרתה לאשר את מדיניות התגמול החדשה ביחס לתנאי כהונה של האחים זלקינד. על-פי המדיניות החדשה, שתובא לאישור בעלי המניות ב-13 במארס, תעמוד תקרת השכר החודשי (ברוטו) של כל אחד מהאחים, המכהנים כמנכ"לים משותפים באלקו, על 150 אלף שקל. מדובר בשדרוג מדיניות התגמול הקיימת, בה מדובר בתקרה בגובה של כ-127 אלף שקל בלבד.

עוד תעמוד על הפרק "העלאת הרף המינימלי של הרווח המתואם, על-פיו מחושבת הזכאות של המנכ"לים המשותפים למענק השנתי מבוסס הרווח מרף של 105 מליון שקל, לרף של 120 מיליון שקל". השניים לא יהיו זכאים למענק שנתי מבוסס הרווח, אם החברה לא תעמוד ברף המינימלי האמור של 120 מיליון שקל רווח מתואם".

עוד באסיפה יתבקשו בעלי המניות של אלקו לאשר גם את תנאי כהונתו של יו"ר הדירקטוריון, מרדכי פרידמן, במסגרתם הוא יהיה זכאי ל-40 אלף שקל בחודש, בתוספת מע"מ, עבור כ-20% משרה.

אלקו פועלת באמצעות 3 חברות-בת בורסאיות מרכזיות: אלקטרה (קבלנות ותשתיות), אלקטרה מוצרי צריכה (ייצור ושיווק מוצרי צריכה וכן חברת הסלולר גולן טלקום) ואלקטרה נדל"ן בתחום הנדל"ן המניב. לאחרונה נכנסה הקבוצה לתחום חדש, לאחר שזכתה במכרז על רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס.

נציין כי מניות האב עוברות לבניו בתקופה טובה לאלקו, עם זינוק תלת-שנתי של כ-250% המשקף לאלקו שווי חברה נוכחי של כ-1.9 מיליארד שקל.