מדדי וול סטריט צנחו בסיום המסחר: טבע נפלה ב-10.6%

דוחות טבע: הורדת התחזית ל-2018 והפחתת מוניטין עצומה שולחות את המניה לירידות ■ מדד S&P 500 צנח ב-3.7%, הנאסד"ק ירד גם הוא ב-3.3%

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

שוב נצבעה באדום: המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות חדות לאחר פתיחה חיובית. גם המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות שערים חדות, לאחר נעילה מעורבת בבורסות אסיה. מדד הדאו ג'ונס צנח ב-1000 נקודות, מדד S&P 500 צנח גם הוא ב-3.7%, נמשך מטה על ידי מניות הפיננסים הכבדות, שרשמו את הביצועים הגרועים ביותר במסחר היום. הנאסד"ק ירד גם הוא ב-3.3%.

 

הבנק המרכזי בבריטניה החליט היום להותיר את שיעור הריבית במדינה ברמה של 0.5%, בהחלטה בה תמכו כל 9 החברים בוועדת המדיניות המוניטרית של הבנק.

טבע  צנחה ב-10.6% לאחר שפרסמה היום את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2017 וכן לשנה כולה, שהיו טובים מהתחזיות המונמכות של טבע וגבוהים מתחזיות האנליסטים, כשטבע הציגה הכנסות של כ-5.5 מיליארד דולר ברבעון, לעומת תחזית האנליסטים לכ-5.3 מיליארד דולר. מדובר על ירידה של 15.9% ביחס לרבעון המקביל. בשנה כולה ההכנסות הסתכמו ב-22.4 מיליארד דולר, עלייה של 2.2% לעומת 2016. החברה הודיעה היום כי במהלך שנת 2017, החברה הושפעה לרעה ממגמות שליליות בשוק הגנרי האמריקאי אשר השתקפו בתוצאותיה העסקיות. "בהתבסס על ניתוח תחזיות תזרים המזומנים המעודכנות של העסק הגנרי בארה"ב, ולאור מגמות שליליות אלה, החליטה החברה להכיר בהפחתות של מוניטין בסך 17 מיליארד דולר". (לסיפור המלא)

פלטפורמת המיקרו-בלוגינג טוויטר  פרסמה את דוחותיה הפיננסיים לרבעון האחרון של 2017, בו רשמה בפעם הראשונה בתולדותיה רווח רבעוני. הרווח עמד על 91.1 מיליון דולר - 12 סנט למניה, לעומת הפסד של 167 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. (לסיפור המלא)

דוחות נוספים לפני פתיחת המסחר: יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס , תאגיד הבריאות CVS הלת' , קונצרן התעשייה ABB , חברת הטלפוניה טי-מובייל  .

לאחר נעילת המסחר יפורסמו דוחות יצרנית השבבים Nvidia  וענקית משחקי הווידאו אקטיביז'ן בליזארד .