המותג אינטרקונטיננטל מתרחב: יפתח מלון יוקרה בירושלים

מלון אינטרקונטיננטל ירושלים צפוי להיפתח בעוד כשנתיים וחצי בהשקעה של 130 מיליון דולר ■ ימוקם ברחוב קינג ג'ורג' במרכז העיר ויתחרה על אירוח אישים רמי-דרג המבקרים בבירה, שלרוב מתארחים במלון קינג דיוויד

מותג המלונות אינטרקונטיננטל מקבוצת IHG) InterContinental Hotels Group) יוצא מגבולות תל-אביב: בעוד כשנתיים וחצי צפוי להיפתח מלון חדש של הרשת בירושלים, שייקרא "אינטרקונטיננטל ירושלים".

היקף ההשקעה בבניית המלון נאמדת ב-130 מיליון דולר, והוא ממוקם במרכז העיר, ברחוב קינג ג'ורג', בסמוך לבית הכנסת הגדול, על חורבות בניין בן 4 קומות של סולל בונה. המלון יחולק לשני בניינים: בית מלון שיכלול 229 חדרים על פני 17 קומות ובניין דירות יוקרה. עוד יכלול בית המלון מתחם של סוויטה נשיאותית בשטח של 130 מ"ר, כשבכוונת הנהלת הרשת "להתחרות" על אירוח אישים רמי-דרג המבקרים בישראל, שלרוב מתארחים במלון קינג דיוויד.

אינטרקונטיננטל ירושלים לא יהיה המלון היחיד של הקבוצה בעיר, והוא יצטרף למלון קראון פלאזה ירושלים. המלון תוכנן כחלק ממיזם משותף של האדריכלים יהודה פייגין וארתור ספקטור.

קארין שפרד, נשיאת קבוצת IHG אירופה, שמבקרת בימים אלה בישראל, סיפרה כי לקבוצה יש בתי מלון ב-190 לוקיישנים ברחבי העולם, כש-60 פרויקטים נוספים נמצאים בצנרת, בין היתר בסופיה ובג'קרטה. הרשת כוללת גם את המותגים קראון פלזה, הולידיי אין והולידיי אין אקספרס ואת המותג אינדיגו בתחום מלונות הבוטיק, שלו מלון בתל-אביב.

"המותג אינטרקונטיננטל הוא היהלום שבכתר מבחינת הקבוצה, וגם בירושלים נציע אירוח מהדרג הראשון במעלה", אמרה הבוקר (ד') שפרד.

צ'יק פרדייס, בעלי קבוצת היכלי שלמה, המחזיקה בבעלות מלאה על אינטרקונטיננטל בירושלים, הסביר כי המלון נבנה מ"אפס". לדבריו, "אני יכול להבטיח שאין בכוונתנו לבנות מלון ולמכור אותו לאחר מכן".

את הדברים אמר פרדייס ברמיזה למכירת מלון וולדורף אסטוריה לאחרונה בתמורה ל-130 מיליון דולר על-ידי משפחת רייכמן לאיש העסקים היהודי-צרפתי מישל אוחיון. סכום המכירה משקף הפסד למשקיעים ביחס להיקפי ההשקעה בהקמתו.

לשאלה האם מכירה דירות היוקרה אמורה לכסות את עלות בניית המלון, השיב פרדייס כי שטח הדירות עומד על 4,500 מ"ר, וקשה לדעת האם המכירה תכסה את עלויות הבנייה. עוד הוא ציין כי במסגרת חוק עידוד יזמות בתחום התיירות, הוא יזכה למענק של 20% ממשרד התיירות.

יצוין כי מסירת הדירות לרוכשים תהיה רק עם סיום בניית בית המלון, לפי התחזית בטווח של שנתיים וחצי - יעד שאפתני למדי לאור העובדה שכעת במקום פעור בור ענק (בעומק של 28 מטר), והבנייה עצמה טרם החלה.

היכלי שלמה היא הבעלים של מלון רמדה רנסנס בתל-אביב ושל מלון ריביירה אילת המושכר לקבוצת ישרוטל. הבעלים של מלון אינטרקונטיננטל בתל-אביב היא משפחת טייק.

מנכ"ל מלון אינטרקונטיננטל בתל-אביב, דיוויד כהן, ציין כי רמת המחירים במלון בירושלים תהיה בשורה אחת עם מחירי המתחרים, כלומר מלונות היוקרה האחרים בעיר, בהם וולדורף אסטוריה, ממילא וקינג דיוויד.

לדבריו, "נביא את המוצר הכי חדש והכי מותאם לעידן שבו אנחנו נמצאים. נשים את ירושלים על המפה ל-70 מיליון חברי המועדון של הרשת. נתחרה גם על משבצת האירוח של אישים בכירים שפוקדים את ישראל כשאני יכול להבטיח שמבחינת סידורי האבטחה הנדרשים כולל בתחום הסייבר - נציע את הפתרונות המובילים היות וכבר כעת אנחנו עובדים מול גופי הביטחון הבינלאומיים ומתאימים עצמנו לדרישותיהם".

עוד ציין כהן כי "השוק בירושלים שונה מתל-אביב, משום שהסגמנט התיירותי המגיע אליו הוא מצומצם יותר. 90% זה אורחים רשמיים ויהודים שמבקרים מכל העולם. אנחנו צופים שתהיה תוספת של תיירות צליינית בירושלים מעבר למספרים היום. אנחנו אופטימיים לגבי הפוטנציאל התיירותי בעיר. השקעה של 130 מיליון דולר לא מגיעה מגחמה של רצון אלא מתוך אמונה עסקית".

קבוצת IHG מנהלת ובעלים של כ-5,300 בתי מלון בכ-100 מדינות. חברת האחזקות מאוגדת בבריטניה, רשומה באנגליה ובוויילס ומעסיקה יותר מ-350 אלף עובדים בבתי המלון ובמשרדי החברה.