נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניות הגז זינקו בחדות

ההסכם הדרמטי של שותפויות הגז עם מצרים גרם לקפיצה המניות קבוצת דלק, רציו וישראמקו ■ בזק ריכזה עניין לאחר מעצרי הבכירים

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בת"א ננעל היום (ב') בעליות על רקע הנעילה החיובית של אתמול. את השבוע התחילו מדדי ת"א בעליות שערים מתונות: ת"א 35 נסגר בעליה של 0.56%, ות"א 125 ב-0.61%. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט.

 

בשעות הצהריים הגיעה הידיעה על חוזה שנחתם בין השותפות במאגרי הגז הטבעי בישראל ליצוא גז עם מצרים. אספקת הגז צפויה להתחיל עם הסדרת השימוש בתשתיות הנדרשות להולכת גז טבעי למצרים, ותימשך עד לאספקת הכמות החוזית הכוללת הקבועה בהסכמים (סה"כ BCM 64) או עד סוף שנת 2030, לפי המוקדם מביניהם. 
(לסיפור המלא)

דלק קבוצה דלק קידוחים יהש , רציו יהש  וישראמקו יהש  מזנקות.

מניות הגז ריכזו עניין רב הן בהיקפי הפעילות והן בעליות הדרמטיות. מעבר לחשיבות של ההסכם עם המצרים שיאפשר את פיתוח מאגר לוויתן, סוחרים רבים פתחו בשבועות האחרונים שורטים בסכומים לא מבוטלים על מניות אלה. לשורטים הצטרפה עבודה של אחד הבנקים הגדולים שהייתה דפנסיבית מאוד על שותפויות הגז.

בחדרי העסקאות מדווחים על פעילות ערה של השורטיסטים שהתכסו בסחורה כדי לצמצם את הפסדי הפוזיציה. מדובר בשורט סקוויז הגדול במניית רציו שהובילה את העליות בבורסה.

בזק  שנסחרה אתמול בירידות שערים, המשיכה לרכז עניין גם היום, לאחר הטלטלה שחוותה אתמול בעקבות מעצרי הבכירים בתיק 4000, זאת לאחר שרשות ניירות הערך העבירה את החקירה למשטרה. חמישה מראשי החברה הובאו אתמול להארכת מעצרם, כאשר אחד ממקורבי ראש הממשלה חשוד בקבלת שוחד ושיבוש הליכי משפט.
(לסיפור המלא)

בינתיים, סיפור השליטה בבזק ממשיך להסתעף. לאחר שבסוף השבוע החליטה דסק"ש בראשות אדוארדו אלשטיין לפרוש מהמירוץ, נתי סיידוף הפך להיות בעל הסיכויים הגדולים ביותר לרכוש את השליטה בקבוצת יורוקום. האחים נוימן ואלי הורן עדיין לא אמרו את המילה האחרונה - ההערכות היו כי הם לא יספיקו להגיש הצעה עד ישיבת הנושים שתתקיים היום, לאחר שכמעט ונדחתה.
(לסיפור המלא)

בזמן שהטבעת מתהדקת סביב בכירי בזק ועל רקע חקירות ראש הממשלה, נאם בנימין נתניהו אתמול במינכן והתרכז בעיקר באיום האיראני, כאשר הוא מציג לנוכחים בחדר חלק מהמזל"ט שהופל בשמי ישראל. לענייני הפלילים סרב להתייחס.
(לסיפור המלא)

רשת חנויות האופנה פוקס  רשמה אתמול ירידות חדות, ממשיכה את המגמה המדאיגה של קמעונאות האופנה בישראל. זאת לאחר שהתבשרנו אתמול כי חברת האופנה עדיקה הנמצאת בבעלות רשת גולף , מציגה צמיחה מהירה אך בכל זאת לא מראה רווחים, ומעוניינת לבצע הנפקה בבורסה ותנסה לגייס לפי שווי של כ-200 מיליון שקל.  נזכיר שגם רשת הוניגמן נכנסה להקפאת הליכים.

טבע  ריכזה עניין, לאחר המסחר השלילי של יום א'. כזכור, לאחר נפילות ואיבוד דירוג האשראי בעקבות הדוחות הרבעוניים, קיבלה החברה רוח גבית בעזרת השקעתו של וורן באפט שרכש 1.8% ממניותה. 
(לסיפור המלא)