Airbnb השיקה שירות חדש; תתחרה בבוקינג ובאקספדיה

פלטפורמת שיתוף הדירות הודיעה הערב על השקת שירות Airbnb Plus, המכוון לשוק הגבוה של דירות להשכרה לטווח קצר

aribnb / צילום: שאטרסטוק
aribnb / צילום: שאטרסטוק

פלטפורמת Airbnb מתכוונת להתחרות בענקיות בוקינג ואקספדיה, בסוכני הנסיעות וברשתות בתי המלון: החברה מודיעה הערב (ה') על השקת שירות חדש המכונה Airbnb Plus. השירות מושק ביום הולדתה העשירי של Airbnb, והוא מכוון לשוק הגבוה של דירות להשכרה לטווח קצר - כשהוא צפוי להתחרות בבתי המלון. מדובר בחדרים או דירות שיציעו שירותים בסטנדרט אירוח של בתי מלון, בהיבטי העיצוב ותכולת הדירה/חדר.

הסטנדרט שגיבשה Airbnb כולל כ-100 קריטריונים המתבססים על חוות-דעת ודרישות צרכנים. מארח שרוצה להציע את הנכס שלו ברשימה האקסלוסיבית, יזכה לביקור של צלמי ופקחי Airbnb, שיוודאו כי 100 הסעיפים האמורים מולאו - למשל ציוד מטבח מלא, ציוד טואליטקה ועוד. בעלי הנכסים המושכרים באמצעות האתר צריכים להיות מדורגים בציון של 4.8 מתוך 5 לפחות.

בשלב זה ההיצע כולל 2,000 נכסים ב-13 ערים שונות, בהן ברצלונה, סידני, שנחאי, סן פרנסיסקו, לונדון, מילאנו, רומא, לוס אנג'לס ועוד. מחיר הלינה הממוצע בנכסים אלה עומד על 200 דולר ללילה, לעומת מחיר ממוצע של 100 דולר בחדרי הלינה האחרים באתר.

Airbnb מבקשת להרחיב את מאגר צרכניה ולהוסיף גם צרכנים שנמנעו משימוש במאגר הדירות, בין היתר בטענה כי אין פיקוח על הנכסים המוצעים להשכרה.

ההיצע במאגר החדש כולל בתי נופש, חללים מיוחדים, פתרונות בוטיק במסגרת B&B ועוד. שירות נוסף שתציע Airbnb בקרוב יכלול סיורים מותאמים ביעד.

כוונת Airbnb היא להרחיב משמעותית את תחום עיסוקה - המתמקד כיום בעיקר בדירות ובחדרים הזמינים באינספור ערים ברחבי העולם - ולהפוך לסוכנות נסיעות לכל דבר. לצד השירות החדש, מאגר בתי המלון שקיים כיום בAirbnb כולל כ-15 אלף מלונות (בעיקר בוטיק).

מוקדם יותר החודש הודיעה Airbnb על שיתוף-פעולה עם פלטפורמת SiteMinder הכוללת 26 אלף בתי מלון ב-160 מדינות.