ארד פרסמה אזהרת רווח: תבצע מחיקה של 8-9 מיליון דולר

יצרנית מדי המים מעדכנת כי מוצרים שלה שהופצו בשוק האמריקאי עלולים שלא לעמוד באורך החיים להם התחייבה בתקופת האחריות ■ שווי המחיקה כמעט 10% מההון

מדדי מים של ארד / צילום: רויטרס
מדדי מים של ארד / צילום: רויטרס

חברת ארד, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות למדידת מים, פרסמה אזהרת רווח. החברה דיווחה אתמול (א') לאחר סיום המסחר בבורסה כי תאלץ לרשום בדוחות 2017 הפרשה מיוחדת להפסד של 8-9 מיליון דולר. מניית ארד הגיבה לדיווח בירידה של כ-4% ומשקפת לחברה שווי של כ-900 מיליון שקל.

לארד, כך עולה מהדיווח, התברר כי חלק מהמוצרים שלה, שהופצו בשנים 2009-2012 בשוק האמריקאי, עלולים שלא לעמוד באורך החיים להם התחייבה החברה בתקופת האחריות, עקב התרוקנות הסוללות (המותקנות בתוך המוצרים) בקצב מהיר מהצפוי.

בארד, אותה מוביל המנכ"ל גבי ינקוביץ', מציינים כי "על מנת לשמר את הקשר ההדוק ורב השנים עם לקוחותיה, ולתת את רמת השירות שעליה התחייבה, בכוונת החברה לפנות באופן יזום, ולהציע ללקוחות אשר רכשו את המוצרים, לרכוש מוצר מתקדם יותר במחיר מופחת, או לקבל מוצר חליפי דומה ללא עלות במסגרת תקופת האחריות". למיטב ידיעת החברה, התקלה שנתגלתה אינה משפיעה על מוצרי החברה שנמכרו והנמכרים בשאר שווקי העולם.

ההון העצמי של ארד הסתכם בסוף ספטמבר 2017 בכ-103 מיליון דולר, כך שההפרשה מהווה קרוב ל-10% ממנו. בקופת החברה היו בסוף הרבעון השלישי מזומנים בהיקף של כ-21 מיליון דולר.

ארד נמצאת בבעלות הקיבוצים דליה ורמות מנשה. תחום הפעילות המרכזי שלה הוא פיתוח, תכנון, ייצור ושיווק של מערכות תקשורת ממוחשבת לקריאה מרחוק (AMR) המשולבות במדי מים שמיוצרים על ידי הקבוצה ובמערכות לאיסוף וניהול של נתוני מדידת מים; התחום השני הוא פיתוח, ייצור ושיווק מוצרים מכניים למדידת מים ונוזלים אחרים. בארה"ב פועלת ארד באמצעות החברה הבת מאסטר מיטר המבצעת במפעלה שבטקסס הרכבה סופית של המוצרים, בדיקתם ושיווקם במדינות השונות של ארה"ב.

נתח השוק של מאסטר מיטר הגיע, להערכת ארד, לכ-10% במהלך 2017 (מסך מכירות מדי המים בארה"ב). לקוחותיה העיקריים של ארד בארה"ב הן רשויות מקומיות או תאגידים. סך מכירות החברה בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) הסתכם ב-2016 בכ-90.7 מיליון דולר, 56% מהיקף מכירות ארד בשנה זו. הרווח התפעולי מהפעילות שם עמד ב-2016 על כ-23 מיליון דולר. ברבעון השלישי של 2017 הציגה ארד צמיחה של 11% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2016, לרמה של כ-43.4 מיליון דולר, ובשורה התחתונה שמרה על יציבות ברווח הנקי ברמה של כ-4.3 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2017 רשמה ארד הכנסות של 127.7 מיליון דולר, צמיחה של 7% לעומת התקופה המקבילה ב-2016, ואילו הרווח הנקי שלה הצטמק ב-4% לרמה של כ-12.3 מיליון דולר.