מאבק השליטה בבזק: אליוט דורשת לעכב מינוי הדירקטורים

הקרן טוענת כי מינוי הדירקטורים צריך להיעשות באסיפה הכללית באופן יחסי למשקלם של בעלי המניות ■ ביורוקום מסבירים כי מדובר במינויים זמניים לאור השינויים במצבם של בני משפחת אלוביץ'

פול זינגר, מנכ"ל קרן אליוט / צילום: סטיב מרקוס, רויטרס
פול זינגר, מנכ"ל קרן אליוט / צילום: סטיב מרקוס, רויטרס

הגזרה בבזק  מתחממת. קרן ההשקעות אליוט לא שוקטת על השמרים, ול"גלובס" נודע כי לקראת ישיבת דירקטוריון בזק היום, היא מזהירה מפני ההשלכות של מינוי הדירקטורים החדשים.

קרן אליוט רואה בחומרה את ההתפתחויות בכל הקשור לניסיונה של חברת ביקום  מקבוצת יורוקום למנות 3 דירקטורים מטעמה בשלב שבו עסקת הרכישה של קבוצת סיידוף לא הושלמה, והוא עדיין לא קיבל היתר שליטה. באליוט שוקלים לפנות לערכאות משפטיות בעניין הזה.

על פי תגובתה של אליוט, למכתב ששלחה ביקום, שבו היא מודיעה על כוונתה למנות שלושה דירקטורים חדשים במקום בני משפחת אלוביץ, הדבר אינו מתקבל על הדעת. במכתב מציינת אליוט  שבעל מניות לא יכול להתנות תנאים לדירקטוריון את מי למנות, את מי לא, ומתי. מבחינתה, בראש ובראשונה היא כופרת לחלוטין בתזה או בטענה שהיתר שליטה זה היתר למנות דירקטורים ספציפיים. לדעת אליוט, הדירקטורים מתמנים בהצבעה באסיפה כללית שבה כל בעל מניות מצביע לפי כוחו היחסי, אבל אין לבעל מניות קונקרטי מקום שמור או זכות קנויה למנות דירקטור מסוים, בלי שהוא זוכה לרוב הדרוש באסיפה הכללית.

אליוט מצפה שדירקטוריון החברה ילמד את המכתב וישקול בצורה מאד מעמיקה את מה שהיא אומרת. אליוט מציינת במכתב, שהדירקטוריון לא יכול לקבל הנחיות מבעל מניות שאין לו עדיין היתר להיכנס לבזק, ועוד אין לו אישור לעסקה. דירקטוריון נורמלי לא מקבל מכתבים שאומרים לו זה יתמנה וזה יתפטר ולפי איזה סדר.

יו"ר דירקטוריון בזק, דוד גרנות, הודיע כי הדירקטוריון לא סיים את עבודתו בעניין בקשתה של ביקום למנות את דורון תורג'מן, שלמה רודב ותמיר כהן כדירקטורים בבזק. זאת במקומם של בני משפחת אלוביץ ; אור אלוביץ, שאול אלוביץ ואורנה אלוביץ. לכן מינויים נדחה ליום ראשון. סוכם כי תורג'מן ועמי בר לב, היועץ המשפטי של יורוקום ישמשו באופן זמני כדירקטורים חליפיים.