62% מתמורת הנפקת המכון לחקר האינטרנט - לחתמים

זאת בראשות דיסקונט חיתום ■ בסיומו של תהליך ההנפקה יישארו בידי החברה היפנית רק כ-7.6 מיליון שקל מתוך 20 מיליון שקל

צחי סולטן / צלם: תמר מצפי
צחי סולטן / צלם: תמר מצפי

כבר התרגלנו לסכומי-העתק שמשולמים לחתמים וליועצים בהנפקות האג"ח של חברות נדל"ן זרות בבורסה בתל-אביב, אך דבר כזה טרם ראינו: 62% מתמורת הנפקת המניות הראשונית של החברה היפנית "המכון לחקר האינטרנט" בבורסה בתל-אביב כלל לא יגיעו לקופת החברה.

מדיווח שפרסמה היום (ג') החברה עולה כי התמורה מהנפקתה צפויה להסתכם בכ-20 מיליון שקל ברוטו, אך מתוך סכום זה מיועדים לא פחות מ-12 מיליון שקל לעמלות ולתשלומים בגין ייעוץ, ריכוז והפצה, וכן הוצאות אחרות בסך 450 אלף שקל.

בסיומו של תהליך ההנפקה, יישארו בידי החברה היפנית רק כ-7.6 מיליון שקל. החתם שמוביל את ההנפקה הוא דיסקונט חיתום, שאותה מובילים היו"ר צחי סולטן והמנכ"ל לירן רזמוביץ'. לצדה של דיסקונט חיתום משמשת כמפיצה בהנפקה חברת אגוז הנפקות ופיננסים, בראשות שי זהר ונתי נתן.

לפי הדיווח מהיום, בכפוף לעמידת המפיצים ורכז ההנפקה במלוא התחייבויותיהם ובתמורה לשירותיהם, המפיצים יקבלו עמלת הפצה בשיעור של 5.25% מהתמורה בהנפקה, והעמלה תחולק בין המפיצים לפי שיקול דעתה של דיסקונט חיתום.

המכון לחקר האינטרנט הגישה תשקיף ראשון לפני כחודשיים, והתכנון המקורי היה לבצע גיוס של 43.9 מיליון שקל לפי שווי של 220 מיליון שקל לחברה, "אחרי הכסף". שלשום פרסמה החברה עדכון לתשקיף, ובו חתכה באופן משמעותי את השווי המבוקש. כעת מתוכנן גיוס של כ-20 מיליון שקל לפי שווי של 80 מיליון שקל אחרי הכסף, כאשר כאמור בידי החברה יישארו בסופו של דבר כ-7.6 מיליון שקל בלבד. כתוצאה מהפחתת השווי, החברה לא תוכל להיכלל במדד טק עילית. הפחתת השווי המבוקש הגיעה על רקע אינדיקציות לביקושים פושרים למדי בשווי המקורי אליו כיוונו במכון לחקר האינטרנט.

המכון לחקר האינטרנט מתמקדת בטכנולוגיות הקשורות לאינטרנט, ונמצאת בשליטתו של המייסד, היו"ר והמנכ"ל, הירושי פוג'יווארה. בתשקיף החברה נכתב שבכוונת החברה לייעד את תמורת ההנפקה לשם רכישה והשקעה בטכנולוגיות או בחברות, בעיקר בישראל וביפן, העוסקות בתחומי פעילותה של החברה, וכן לשם הקצאת פעילות מחקר ופיתוח שתבוצע בישראל וביפן.

היקף הגיוס הנמוך המתוכנן כעת מעלה תהיות באשר להיקפי ההשקעות שתוכל החברה לבצע בעקבות ההנפקה. נזכיר, שכחלק ממהלך ההנפקה, החברה חתמה על הסכם עם קפיטל פוינט, שלפיו היא תשקיע כ-1 מיליון דולר בחברות המוחזקות על-ידי קפיטל פוינט, וסכום דומה יושקע על-ידי קפיטל פוינט בחברה היפנית במסגרת ההנפקה.