שאול קוברינסקי צפוי להתמודד על תפקיד יו"ר דיסקונט

הדירקטור, שכיהן כיו"ר ומנכ"ל נובולוג, שוחח עם דירקטורים בבנק, וחלקם הביעו את תמיכתם בו ■ הוא נחשב כעת למועמד פנימי מוביל

שאול קוברינסקי / צילום: תמר מצפי
שאול קוברינסקי / צילום: תמר מצפי

המרוץ לתפקיד יו"ר בנק דיסקונט מתחמם: ל"גלובס" נודע כי הדירקטור שאול קוברינסקי צפוי להתמודד על תפקיד היו"ר במקום יוסי בכר, שצפוי לסיים את הקדנציה שלו כיו"ר הבנק בסוף השנה. עוד נודע כי קוברינסקי כבר קיים שיחות עם דירקטורים בבנק בנושא, וחלקם הביעו נכונות לתמוך בו. לפי הערכות, קוברינסקי שהנו בעל ניסיון רב בעולם העסקי, הוא מועמד מרכזי לתפקיד, ואלא אם כן יוצנח מועמד חיצוני בולט, הסיכוי לבחירתו גבוהים.

הניסיון של קוברינסקי הוא בעיקר בתחום התעשייה. בין היתר, הוא כיהן כמנכ"ל חברת אורדן תעשיות, היה מבעלי קבוצת פארם אפ, וכיהן עד השנה שעברה כיו"ר ומנכ"ל חברת הלוגיסטיקה לשוק הרפואי נובלוג, שהונפקה לפני כשנה. קוברינסקי מכהן כדירקטור בדיסקונט זה כשלוש שנים, כך שמצד אחד הוא הספיק להכיר לעומק את הבנק, ומצד אחר הוא לא מהדירקטורים הוותיקים ויוכל לכהן בתפקיד במשך 6 שנים נוספות (משך הכהונה של דירקטור בבנק ללא גרעין שליטה הוא 9 שנים).

לפי הכללים בבנק ללא גרעין שליטה, הדירקטוריון בוחר את היו"ר מתוכו, אך רק דירקטור רגיל יכול להתמודד על התפקיד, ולא דירקטור המוגדר דח"צ. לפיכך, אין כיום מועמדים רבים בדירקטוריון של בנק דיסקונט לתפקיד היו"ר. דירקטורים שנמצאים בשלהי תקופת כהונתם לא צפויים להתמודד.

עם זאת, בחודש יוני אמור הבנק לקיים את אסיפת בעלי המניות השנתית לבחירת דירקטורים חדשים, וקיימת אפשרות שימונה לתפקיד אחד הדירקטורים החדשים שאמורים להצטרף לדירקטוריון.

הוועדה למינוי דירקטורים בבנק ללא גרעין שליטה הנמצאת בבנק ישראל אמורה לפרסם את שמות המועמדים לדירקטוריון דיסקונט במהלך חודש מאי.

לקראת אסיפת בעלי המניות, יוכלו גם המוסדיים המחזיקים במניות דיסקונט להציע ואף להפתיע עם מועמד כזה. לרוב לא נוהגים המוסדיים להציע מועמדים לדירקטוריון, אבל ייתכן שמאחר שמדובר במינוי לתפקיד יו"ר הבנק, הם יגלו מעורבות רבה יותר.

לאחר האסיפה תתבהר התמונה הסופית של הרכב הדירקטוריון, ולאחר מכן יבחר הדירקטוריון את היו"ר החדש, שייכנס לתפקיד בסוף השנה. לפי הערכות, כדי שדירקטור חדש ייכנס כמעט באופן מידי לתפקיד היו"ר בלי שכיהן קודם לכן כדירקטור בבנק, יהיה עליו להיות דמות ציבורית מוכרת, כגון בכיר לשעבר באוצר או ברגולציה.