אשדר מזנקת ב-16% לאחר שאשטרום שיפרה את הצעת הרכש

אשטרום מציעה כעת 3.40 שקל למניית אשדר, גבוה ב-27% ממחיר הצעת הרכש המקורית שפורסמה באמצע פברואר ועמד על 2.67 שקלים למניה

קבוצת הבנייה והתשתיות אשטרום  משפרת את הצעת הרכש למניות החברה הבת אשדר . אשטרום מציעה כעת 3.40 שקל למניית אשדר, גבוה ב-27% ממחיר הצעת הרכש המקורית שפורסמה באמצע פברואר ועמד על 2.67 שקלים למניה.

אשטרום מחזיקה בכ-77.2% ממניות אשדר כך שאם ההצעה תיענה במלואה (מועד קיבול אחרון זז מ-4 ל-8 במרץ) תשקיע אשטרום במהלך כ-157 מיליון שקל.

כבר ביום פרסום הצעת הרכש המקורית זינקה מניית אשדר ב-27% למחיר של 2.71 שקלים (2.87 שקלים בניכוי דיבידנד של כ-16 אג' למניה שחולק בסוף פברואר) ולאחר מכן המשיכה לטפס עד למחיר של 2.95 שקלים כך שמחזיקי מניות אשדר אותתו לאשטרום שאם ברצונה להשלים את המהלך היא תיאלץ לשפר משמעותית את ההצעה.

לדיווח על שיפור הצעת הרכש, שפורסם אמש לאחר סיום המסחר בבורסה, מגיבה היום המניה בקפיצה של 16% למחיר של 3.36 שקלים, המשקף לאשדר שווי של 683 מיליון שקל.

אשדר היא זרוע היזמות והבנייה למגורים של אשטרום, הנמצאת בשליטת המשפחות נוסבאום, משורר, גירון, רובין, ליפשיץ וקרן אלייד.

על-פי הצעת הרכש, קבוצת אשטרום תרכוש את מניות הציבור באשדר גם אם ההיענות להצעה תהיה חלקית. גם אם הצעת הרכש תיענה במלואה ומניות אשדר יימחקו מהמסחר, תמשיך החברה לדווח על תוצאותיה מכיוון שלחברה יש 3 סדרות אג"ח הנסחרות בבורסה.

במהלך החודש שעבר דיווחה אשדר כי הוועדה לתכנון ובנייה ברמת גן המליצה לאשר בתנאים תוכנית מתאר לפרויקט ענק של החברה ושותפיה (חלק אשדר 33%) ברמת אפעל, בשטח של כ-45 דונם. הפרויקט, שצפוי לקום על קרקע חקלאית שייעודה שונה למגורים ומסחר, עשוי להניב לחברה הכנסות בהיקף של מיליארדי שקלים בשנים הקרובות, שכן הוא יכלול כ-2,500 יחידות דיור למגורים, 300 יחידות דיור מיוחד, וכ-280 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה ומסחר.

עוד לפני כן דיווחה החברה על זכייה בפרויקט בינוי-פינוי-בינוי בראשון לציון, בשכונת נחלת יהודה. הפרויקט יכלול 173 יחידות דיור בסך-הכול, חלקן למכירה בשוק החופשי וחלקן יינתנו לתושבי שכונת רמת אליהו, שם מקודם על-ידי המדינה פרויקט פינוי-בינוי.

אשדר, המנוהלת על-ידי המנכ"ל ארנון פרידמן, דיווחה על ירידה של 3.5% בהכנסות בשנת 2017 לעומת 2016, לרמה של כ-695 מיליון שקל.

הרווח הגולמי עמד על כ-121 מיליון שקל (16.4% מההכנסות) ובשורה התחתונה הציגה החברה עלייה של 12% ברווח הנקי לרמה של כ-72 מיליון שקל, בין השאר עקב ירידה חדה בתשלומי המסים שלה אשתקד.