החבר העשירי ברשות השנייה: התסריטאי ליאור גלבוע

לאחר חודשים ארוכים שבהם הייתה משותקת בגלל מחסור בחברים, מועצת הרשות השנייה תתכנס היום עם שני חברים חדשים: ליאור גלבוע וד"ר אודליה מינס ■ גלבוע חבר במועצת הקולנוע ובוועדה שהוקמה ע"י שרת התרבות מירי רגב, וגם התפקד לליכוד

ליאור גלבוע /צילום: ניר שמיר
ליאור גלבוע /צילום: ניר שמיר

מועצת הרשות השנייה תתכנס היום (ד') לאחר חודשים ארוכים שבהם הייתה משותקת בשל העובדה שמספר חברי המועצה היה נמוך מ-10. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה מונה למועצה גם ליאור גלבוע, תסריטאי ויוצר, שמועמדותו אושרה על-ידי הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות ("ועדת גילאור") עוד בדצמבר 2017.

גלבוע, שחלק גדול מהכתיבה שלו מיועדת להפקות הקשורות למגזר הדתי, הוא עורך דין בהשכלתו, והוא חבר גם במועצת הקולנוע וגם בוועדה שהקימה שרת התרבות מירי רגב לבדיקת קרנות הקולנוע, שצפויה להציג את מסקנותיה בימים הקרובים. כפי שסיפר היום בשיחת טלפון עם "גלובס", בשנים האחרונות הוא גם התפקד לליכוד.

גלבוע הוא כאמור חבר המועצה העשירי, לאחר שזמן קצר לפני כן מונתה למועצה ד"ר אודליה מינס, שעל מועמדותה דווח לראשונה ב"גלובס". מינס היא מרצה למשפטים בקריה האקדמית אונו. על-פי הפירוט באתר המכללה, מינס התמחתה במחקר בנושאי רגולציה ומדיניות, וכיום היא חוקרת בין היתר בנושאי רגולציה. מינס היא רעייתו של רפאל מינס, שפעיל במפלגת "זהות" של הח"כ לשעבר משה פייגלין.

המינויים למועצת הרשות השנייה הם בסמכותו של שר התקשורת, איוב קרא. על-פי חוק, השר מקבל המלצות מגופים שונים, ולאחר מכן מעביר את המינויים שבהם הוא בוחר לאישור ועדת גילאור ולאישור הממשלה.

על-פי חוק, מועצת הרשות השנייה אמורה לכלול 15 חברי מועצה, אך מזה תקופה ארוכה היא כוללת מספר נמוך יותר של חברים. שתי העזיבות האחרונות היו של איילת ברעם-צברי ושל אייל מלובן, ואלה הורידו את מספר החברים ל-8 בלבד, כשעל-פי חוק, ללא לפחות שני שלישיים ממספר חברי המועצה שנקבע בחוק, המועצה אינה יכולה לקבל החלטות.

יו"ר מועצת הרשות השנייה היא יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שלאחרונה לחמה בוועדות הכנסת נגד ניסיונות לנגוס בסמכויות המועצה. עמדתה של שמאלוב-ברקוביץ', כפי שבאה לידי ביטוי גם בדברים שאמרה אתמול (ג') במהלך כנס בקריה האקדמית אונו, היא כי היא תומכת בהפחתת הרגולציה הכלכלית על הערוצים, אך מתנגדת להפחתת הרגולציה "הערכית" - כלומר סמכויותיה של המועצה לפקח על תכני משדרים ופרסומות ולאשר או לפסול אותם. בחוק ההסדרים הנוכחי ניסה משרד האוצר להוביל שורה של תיקונים שיקטינו את סמכויות המועצה בתחומים אלה, אך רובם המוחלט של הסעיפים בעניין לא אושרו בוועדת הכלכלה.

בחקיקה אחרת שעברה לאחרונה בכנסת הועברו לפיקוח של הרשות השנייה גם ארבעת הערוצים הייעודיים - ערוץ 20, ערוץ 9, ערוץ 24 והלא TV - שעד כה פוקחו על-ידי מועצת הכבלים והלוויין.