"יש לשכפל את ההצלחה של נשים בבנקאות לסקטורים אחרים"

כך אמרה הבוקר המפקחת על הבנקים, חדוה בר - שיחד עם יו"ר רשות ני"ע, ענת גואטה; והממונה על ההגבלים, מיכל הלפרין - פתחה את יום המסחר בבורסה בת"א לרגל יום האישה הבינלאומי

מיכל הלפרין, ענת גואטה, חדוה בר ואורלי גרינפלד / צילום: גיא אסייג
מיכל הלפרין, ענת גואטה, חדוה בר ואורלי גרינפלד / צילום: גיא אסייג

יום המסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב נפתח הבוקר (ה') בסימן יום האישה הבינלאומי. לראשונה נערך האירוע הישראלי בתיאום עם למעלה מ-50 בורסות ברחבי העולם, כיוזמה של מספר ארגונים, בהם ארגון הנשים של האו"ם וארגון הפדרציות של הבורסות.

חדוה בר, המפקחת על הבנקים; ענת גואטה, יו"רית רשות ניירות ערך; ומיכל הלפרין, הממונה על ההגבלים העסקיים; עלו על הפודיום ולחצו על הכפתור, יחד עם אורלי גרינפלד, סמנכ"לית בכירה ומנהלת מחלקת הסליקה בבורסה.

"בבנקאות וברגולציה אנחנו גאות על כך שנשים רבות הגיעו לראש הפירמידה", אמרה בר, "בבנק ישראל יש לנו נגידה ראשונה, ומשנה לנגידה. בפיקוח על הבנקים 65% מהמנהלים הן נשים ובמערכת הבנקאות נשים הגיעו לראש הפירמידה כמנכ"ליות של שלושה בנקים גדולים וכן יו"רית של בנק. בתחום הרגולציה הפיננסית נשים מאיישות את כל המשרות הבכירות - רשות ניירות ערך, שוק ההון, הגבלים עסקיים, פיקוח על הבנקים".

עוד אמרה בר כי "צריך לשכפל את ההצלחה של נשים בבנקאות לסקטורים אחרים במשק. אולם על כולנו לפעול כדי להבטיח שנשים באשר הן יהיו עצמאיות כלכלית ושלא יהיו נשים שיחוו אלימות כלכלית".

גואטה, שזו הופעתה הפומבית מאז נכנסה לתפקיד, אמרה: "אני גאה להיות פה היום יחד עם חברותיי הרגולטוריות. בכוונתנו לשלב ידיים על מנת לקדם את כלכלת ישראל בשנים הקרובות".

לפני שעלתה על הבמה הזכירה גואטה כי מי שנתנה לה השראה בתחילת הדרך הייתה אמה, "אישה חדורת מוטיבציה ולא רואה קירות".

"כשאני חושבת על יום האישה, אני נזכרת בכל הנשים שעל כתפיהן כולנו עומדות", אמרה הלפרין, "הנשים שניהלו לפנינו את הקרבות. ברמה האישית שלי אני חושבת על סבתא שלי ואמא שלי ואני מזמינה אתכן להשקיע מחשבה על הסבתות שלכן ועל האמהות שלכן שמן הסתם הן אלה שעיצבו אתכן להגיע להישגים ולמקום בו אתן ניצבות היום".

סיפקו וקיבלו השראה: לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית דיסקונט; אירית איזקסון, יו"רית הבנק הבינלאומי; סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבינלאומי; רונית הראל, מנכ"לית מעלות; איתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה; אמנון נויבך, יו"ר הבורסה; שרון שוופי, יו"רית קרן הריט מניבים; אלה אלקלעי, סמנכ"לית אי.בי.אי ויו"רית שדולת הנשים בישראל; סמדר נהב, מנכ"לית סיראג' טכנולוגיות; ועוד.