ראש הממשלה ביטל את ישיבת הקבינט שתוכננה להיום

שרת המשפטים איילת שקד: "מדובר במשבר מדומה. ראש הממשלה, להפיל ממשלת ימין על כלום ושום דבר זו תהיה טעות היסטורית, דומה בממדיה להפלת ממשלת שמיר ב-92"

בנימין נתניהו  / צילום: איל יצהר
בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר

לשכת ראש הממשלה ביטלה את ישיבת הקבינט שהייתה קבועה היום לשעה 15 אחר-הצהריים. בתוך כך, ועדת השרים לחקיקה תדון בערר שהגישה ישראל ביתנו על חוק הגיוס בשעה הזו.

שרת המשפטים איילת שקד צייצה לפני כמה דקות בחשבון הטוויטר שלה, האשמה ברורה כלפי ראש הממשלה שהוא מושך את המדינה לבחירות. שקד צייצה: "מדובר במשבר מדומה. ראש הממשלה, להפיל ממשלת ימין על כלום ושום דבר זו תהיה טעות הסטורית דומה בממדיה להפלת ממשלת שמיר ב92" כתבה שקד.

לכל הצדדים ברור בשלב הזה, שהם מנסים לבנות את הנרטיב של הסיבה לפירוק הממשלה, תוך האשמה הדדית מי היה האדם שגרר את המדינה למערכת הבחירות. מצד אחד, יש מי שרוצים להאשים את אביגדור ליברמן שר הבטחון כמי שפירק את הממשלה, על אף שלפי הסקרים האחרונים אין לו אינטרס לעשות זאת.

גם החרדים נתפסים כמי שיזמו את כל המשבר הזה. האווירה היא של תיאום - בין אם עם החרדים ובין עם המפלגות החרדיות- עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזו המטרה של הציוץ האחרון של שקד, למקד את הסיפור סביב ראש הממשלה כמי שלקח את המדינה לבחירות הרבה לפני הזמן הקבוע בחוק.

מחר אמור תקציב המדינה לעלות לקריאות שנייה ושלישית, אך כעת עולה שנתניהו לוחץ להעלות את חוק הגיוס לקריאה טרומית עוד לפני ההצבעה על התקציב ויתכן שלאחריו, במקום תקציב המדינה יצביעו בכנסת על חוק פיזור הכנסת לבחירות שייערכו ב-26 ביוני 2018. הבוקר אמר יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, ברדיו כי אין להם שום התנגדות לבחירות במועד הזה, וכי הם מוכנים וערוכים ללכת לקלפיות.