אלקטרה צריכה תפחית 25 מיליון שקל בשל הסכסוך עם Huawei

הגישה תביעה של כ-80 מיליון שקל לאחר שהמו"מ בין הצדדים הגיע למבוי סתום ■ פעילות וואווי הניבה בינואר-ספטמבר הפסד של כ-8 מיליון שקל

זאב קלימי / צילום: איל יצהר
זאב קלימי / צילום: איל יצהר

זמן קצר לאחר שדיווחה על חילוקי דעות מול יצרן הטלפונים הסלולריים וואווי(Huawei), הגישה חברת אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ), מקבוצת אלקו של משפחת זלקינד, תביעה בהיקף של כ-80 מיליון שקל נגד החברה הסינית. זאת לאחר שלפי אמ"צ, "המו"מ שניהלה עם היצרן לשם יישוב המחלוקות שהתגלעו בין הצדדים הגיע למבוי סתום".

בעדכון שפרסמה אמ"צ בנושא היא מציינת - בין עילות התביעה העיקריות שלה - "הפרה יסודית של הסכם שיתוף הפעולה וההפצה בין החברה לבין היצרן, ניהול מו"מ וקיום הסכם בחוסר תום לב ובניגוד לדרך המקובלת, תרמית ומצג שווא, עשיית עושר ולא במשפט, הפרת חובות נאמנות והפרת חובות סודיות".

המספרים בפעילות וואווי של אמ"צ
 המספרים בפעילות וואווי של אמ"צ

לצד זאת מעריכה אמ"צ, כי בגין המחלוקות בין הצדדים היא תרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2017 הפסד בהיקף של כ-25 מיליון שקל - וזאת בשל העובדה כי היא צפויה לבצע הפחתה בהיקף האמור "בגין הנכסים הבלתי מוחשיים המיוחסים לפעילות ההפצה של מוצרי וואווי, אשר בניכוי הקטנת ההתחייבות המותנית כלפי המוכרים תעמוד על סך של כ-25 מיליון שקל".

באמ"צ הדגישו כי סכום זה הוא "בגדר אומדן בלבד, המתבסס על המידע הקיים בידי החברה במועד הדיווח", וכי הוא "עלול להשתנות אגב השלמת תהליך הביקורת של הדוחות הכספיים, וכן בעקבות שינויים בהערכות החברה והתפתחויות במגעים עם היצרן".

המניה ירדה השנה ב-20%

עוד לפי הנתונים שמציגה אמ"צ, בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2017 מחזור ההכנסות מפעילותה של וואווי, המתבצעת באמצעות חברת אלפא טלקום שבה מחזיקה אמ"צ במלואה, הסתכמה בכ-87 מיליון שקל, וההפסד בגינה על כ-8 מיליון שקל - וזאת "לפני הפחתת נכסים בלתי מוחשיים שנוצרו ברכישת אלפא".

מניית אמ"צ נסחרה היום במגמה שלילית, השלימה ירידה של קרוב ל-20% מתחילת השנה וירידה של כ-25% בשנה האחרונה, ומחירה משקף לחברה שווי נוכחי של כ-1.1 מיליארד שקל.

עוד במסגרת פנייתה של אמ"צ לביהמ"ש מחוזי מרכז בלוד היא הגישה בקשה לצו מניעה שיאסור על וואווי "לעשות שימוש במידע אשר הועבר אליו או אשר הוא נחשף אליו כחלק מההתקשרות בינו לבין הקבוצה, וכן האוסר על היצרן להתקשר בהסכם למתן שירותי תחזוקה וטיפול בתקלות מכשירי וואווי עם קבלן המשנה של הקבוצה למתן שירות טכני".

על הסכסוך בין הצדדים נודע לראשונה לפני כחודש, אז עדכנה אמ"צ על ישיבה שהתקיימה בין החברה לבין נציגי וואווי, שבה נדונה "טענת היצרן בדבר אי-עמידה לכאורה של החברה ביעדי רכש מינימליים בשנת 2017, שהינם תנאי להמשך ההסכם לטענת היצרן".

מלבד פעילות התקשורת הסלולרית, שבמרכזה עומדת חברת הסלולר טלקום (שאת רכישתה תמורת כ-350 מיליון שקל השלימה באפריל 2017), פעילותה העיקרית של אמ"צ עוסקת ביבוא, ייצור ושיווק מוצרי חשמל (ובהם אלקטרה ואלקו, פיליפס, ווירפול ועוד), והפעלת רשתות השיווק למוצרי חשמל, מחסני חשמל ושקם אלקטריק.