סאני הכפילה הרווחים בשנת 2017; ירידה חדה ברבעון

בסיכום שנתי הכפילה החברה את רווחיה לרמה של 41.7 מיליון שקל ורשמה עלייה של 18.3% בהכנסות ל-1.07 מיליארד שקל

יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי

חברת סאני תקשורת, העוסקת ביבוא ושיווק בישראל של מכשירים סלולריים מתוצרת סמסונג ללקוחות שאינם מפעילים סלולריים, דיווחה היום (ב') על הכפלת הרווח הנקי שלה בשנת 2017, לעומת 2016, לרמה של כ-41.7 מיליון שקל.

החברה, הנמצאת בשליטת לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג (לוקסי) ומנוהלת על ידי משה פרי, נהנתה בשנה שעברה מהשקות מוצלחות של מכשירי note 8, סמארטפונים מסדרת A8 ו-S8 , והורדת מס הקנייה באפריל 2017 שתרמה להוזלת המוצרים ולגידול בביקושים לסמארטפונים בפלח השוק הגבוה, במחירים יקרים יחסית.

בנוסף, החברה נהנתה מגידול בהיקפי המכר של האביזרים ושירותי התיקונים ורשמה אשתקד עלייה של 18.3% בהכנסות לרמה של כ-1.07 מיליארד שקל.

השורה התפעולית של סאני הצביעה על קפיצה של 148% ברווח לרמה של כ-92 מיליון שקל ובשורה התחתונה, כאמור, רשמה סאני הכפלה של הרווח הנקי.

הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA ) הסתכם ב-101.7 מיליון שקל אשתקד, קפיצה של 118% לעומת 2016.

ברבעון הרביעי אשתקד הציגה החברה הכנסות של כ-240.3 מיליון שקל, גידול של 13.7% ביחס להכנסות הרבעון הרביעי של 2016. הרווח התפעולי שלה הרביעי צמח בכ-70% והסתכם בכ-15.2 מיליון שקל אולם בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-3.5 מיליון שקל בלבד, ירידה של 58% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וצניחה של כ-80% לעומת הרבעון השלישי של 2017. זאת עקב עלייה חדה בהוצאות המימון של החברה.

מניית סאני  הגיבה לפרסום הדוחות בירידה של 7.5%. בשנה האחרונה, עם זאת, רשמה סאני קפיצה של 125% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-486 מיליון שקל.

בחודש דצמבר אשתקד זכתה סאני במכרז שקיים החשב הכללי באוצר (חשכ"ל) לאספקת מכשירים סלולריים למשרדי הממשלה, מה שאמור להשפיע לחיוב על תוצאות החברה ב-2018.

בסאני הדגישו בעת הזכייה כי בשלב זה אין ביכולת הנהלתה להעריך את היקף ההכנסות שינבעו לה מאספקת המכשירים, משום שעל פי תנאי המכרז, היקף ההזמנות בפועל מותנה בשיקול דעת של משרדי הממשלה השונים ובהתאם לצרכי המשתמשים. עם זאת, להערכת החברה, הזכייה במכרז תאפשר לה להציע את המכשירים גם למשפחות העובדים, ובאופן זה להגדיל את היקף המכשירים הנמכרים ולהרחיב את פעילות רשת השירות והמעבדות הצומחת של החברה.

המנכ"ל משה פרי ציין היום כי "סאני הצליחה ב-2017 להגדיל את נתחי השוק הן במונחי מכירות והן במונחי יחידות ולבסס את מותג סמסונג ומוצריה כמובילי שוק. ההשקות המוצלחות של מכשירי הדגל, לצד ההיצע הרחב של מוצרי סמסונג והמוצרים הנלווים, מסייעים בידי סאני להמשיך ולהרחיב את רשת החנויות הענפה שלנו ולחזק את מעמדנו כספק פתרונות תקשורת כוללים במגוון רחב של ערוצי מכר".