יו"ר מספנות ישראל סמי קצב נחקר בפרשת השוחד באפריקה

החברה דיווחה היום לבורסה כי "יו"ר הדירקטוריון עוכב לחקירה ושוחרר" ■ במסגרת הפרשה נחקר חשד כי החברה נתנה לכאורה שוחד לפקידי ממשל באפריקה על-מנת לקדם עסקאות ■ מספנות ישראל: "קצב בטוח כי בתום החקירה יתברר כי הוא התנהל בצורה חוקית, תקינה וראויה"

יו"ר דירקטוריון חברת מספנות ישראל, סמי קצב, נחקר על-ידי המשטרה במסגרת חקירת פרשת השוחד שנתנה לכאורה מספנות ישראל לפקידי ממשל באפריקה. זאת, לפי החשד, על-מנת לקדם עסקאות למכירת ספינות משמר מתוצרת מספנות ישראל ועסקאות נוספות. קצב נחקר במשך שעות ארוכות. יודגש כי יו"ר קבוצת גולד בונד, שלומי פוגל, לא נחקר במסגרת הפרשה.

החברה דיווחה היום (ד') לבורסה כי "יו"ר הדירקטוריון עוכב לחקירה ושוחרר". אתמול (ג') נעצר ונחקר איש עסקים נוסף, בכיר בחברת מספנות ישראל, בחשד למעורבות בפרשת השוחד לכאורה. 

דובר מספנות ישראל מסר בתגובה: "סמי קצב הוא איש עסקים מכובד שתרם ותורם רבות למשק הישראלי. החברות שבבעלותו מעסיקות אלפי עובדים הפועלות על-פי סטנדרטיים אתיים מחמירים ותוכניות ציות ספציפיות בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים מובילים. סמי קצב ענה לכל שאלות החוקרים, והוא בטוח כי בתום החקירה יתברר כי הוא התנהל ומתנהל בצורה חוקית, תקינה וראויה".

בתוך כך, קבוצת גולד בונד  דיווחה אתמול לבורסה כי רשות המסים והמשטרה הטילו על חלק מחשבונות הבנק של מספנות ישראל הגבלות שאינן מאפשרות את השימוש בהם. לפי הדיווח, "מספנות ישראל בוחנת את ההשלכות של הטלת ההגבלות האמורות על פעילותה ופועלת באמצעות עורכי דינה להסרה או צמצום המגבלות, כדי למנוע ככל הניתן פגיעה בפעילותה השוטפת של החברה הכלולה".

בנוסף, אתמול הותר לפרסום כי סמנכ"ל השיווק של מספנות ישראל, עודד בריאר, הוא הבכיר בחברה שהמשטרה עצרה בתחילת השבוע (א') בחשד למעורבות בפרשת השוחד.

החקירה הגלויה החלה ביום ראשון, אז עוכבו לחקירה באזהרה מספר חשודים מוכרים מהתעשייה הביטחונית בארץ, ובהם כאמור בריאר, בחשד לביצוע עבירות של מתן שוחד לעובדי ציבור באפריקה. לפי החשד, תשלומי השוחד יועדו לאפשר ביצועם של עסקאות ביטחוניות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.