ניר ברקת פורש מראשות עיריית ירושלים

בכוונתו של ברקת להתמודד במסגרת רשימת הליכוד לכנסת ה-21 ■ ברקת אמר הבוקר "בסיום הקדנציה אעזוב את העירייה, אבל לעולם לא אעזוב את ירושלים"

ניר ברקת / שלומי יוסף
ניר ברקת / שלומי יוסף

ראש עיריית ירושלים  ניר ברקת הודיע היום (א') באמצעות קטע וידאו בעמוד הפייסבוק שלו שלא יתמודד על ראשות העיר בבחירות הקרובות, הקבועות ל-30 באוקטובר 2018. ברקת ישלים באוקטובר כהונה רצופה של 10 שנים בראשות העיר. בכוונתו להתמודד במסגרת רשימת הליכוד לכנסת ה-21. בהודעתו אמר ברקת: ״לפני 16 שנים, עזבתי את כל עסקיי והתמסרתי, תמורת שקל לשנה, להצלת ירושלים, העיר בה גדלתי ובה הקמתי את משפחתי. במשך עשור ויחד עם שותפים רבים, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, חוללנו מפנה היסטורי והחזרנו את ירושלים לפסים של צמיחה עם התקציב הגדול ביותר בתולדות העיר.

"לאחר שירושלים עלתה על המסלול הנכון, לא אתמודד לקדנציה שלישית לראשות העיר. בסיום הקדנציה אעזוב את העירייה, אבל לעולם לא אעזוב את ירושלים.״ עוד ציין ברקת כי החליט לחזק את תנועת הליכוד ולבקש את תמיכת חברי הליכוד בבחירות הקרובות.

במערכת הבחירות הקודמת, בשנת 2013, התמודד ברקת מול משה ליאון, שנתמך על ידי מפלגת ישראל ביתנו. ליאון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה בעברו, הצליח להכניס רק מקום אחד למועצת עיריית ירושלים (הוא עצמו) ומאז הוא מכהן כחבר מועצה. 
ליאון הודיע הבוקר שהוא יתמודד במערכת הבחירות הקרובה על ראשות העיר, אחרי שבמערכת הבחירות הקודמת חטף ביקורת קשה על כך שלא היה תושב העיר ולא הכיר את מורכבויותיה. מאז עבר ליאון לירושלים והוא מתגורר ברחביה מזה חמש שנים. "לפני חמש שנים החלטתי לשים את חיי הקודמים בצד, הפנתי את כל מאמציי, יכולותיי וכישוריי לטובתה של העיר ירושלים". אומר ליאון. "השקעתי את כל כולי למען הבירה כחבר מועצת העיר והעמקתי את מעורבותי בניהול העיר. בשנים האחרונות עבדתי לצידו של ניר ברקת ואני מודה לו על תקופת העשייה המשותפת. פעלנו יחדיו והצעדנו את העיר קדימה, תרמתי רבות לפיתוחה של העיר, והיום אני מוכן יותר מאי פעם לקדם את בירת ישראל קדימה עוד יותר". ביום שלישי צפוי ליאון להשיק את מערכת הבחירות שלו באירוע במלון קראון פלזה בעיר.

מתמודדים נוספים הם עופר ברקוביץ, יו"ר תנועת התעוררות, לה יש 4 חברי מועצה. ברקוביץ מיהר לברך על החלטת ברקת. "הגיע הזמן להתאחד סביב 'התעוררות' התנועה הציונית היחידה בירושלים שמייצגת את כלל המגזרים בעיר ועופר ברקוביץ מועמדה המוביל לראשות עיריית ירושלים", כתב ברקוביץ.

יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי של עירית ירושלים ומי שזכה בפרס אביר איכות השלטון על פועלו לנקות שחיתות בעיריה מתמודד גם הוא על ראשות העיר. חביליו עומד בראש תנועת ׳מצילים את ירושלים׳. הוא אמר היום: "ניר ברקת כבר מזמן לא מתעניין בירושלים והיום רק קיבלנו אישור רשמי למה שכולנו ידענו מזמן. ברקת דרדר את ירושלים, אבל הוא לא עשה זאת לבד, אלא יחד עם לאון, ברקוביץ ואחרים שהיו שם כל הזמן לצידו. כעת הגיע הזמן למנהיגות אחרת, של מישהו שהצליח לעצור חלק מנזקי ברקת וכראש עיר יעבוד למען התושבים ולא למען אינטרסים פוליטיים כאלו או אחרים".