בני משפחת נתניהו נחקרו במקביל ועומתו עם עדויות חפץ ופילבר

(עדכון) - חקירה משולשת: חוקרי להב 433 הגיעו הבוקר למעון רה"מ והמשיכו לחקור את נתניהו באזהרה בתיק בזק; זמן קצר לאחר מכן התייצבו שרה נתניהו במשרדי להב 433 ויאיר נתניהו במשרדי רשות ני"ע לחקירה באזהרה

יאיר נתניהו, שרה נתניהו ובנימין נתניהו / צילום: חיים צח - לע"מ
יאיר נתניהו, שרה נתניהו ובנימין נתניהו / צילום: חיים צח - לע"מ

חקירה באזהרה במקביל של כמה חשודים היא מהלך שגרתי בחקירות פליליות, והוא נועד בעיקר למנוע תיאום גרסאות, להפתיע את הנחקרים ולאפשר הוצאת מידע באופן יעיל. אבל כששלושה מבין החשודים שנחקרים במקביל הם ראש הממשלה, אשתו ובנם, מדובר במראה חריג שספק אם נראה עד היום אפילו במקומותינו.

חוקרי יחידת להב 433 במשטרה הגיעו הבוקר (ב') פעם נוספת למעון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברחוב בלפור בירושלים, והמשיכו לחקור את נתניהו באזהרה במסגרת חקירת תיק 4000 - תיק בזק. חקירת ראש הממשלה היום נמשכה יותר מ-4 שעות.

זמן קצר אחרי שהגיעו חוקרים למעון ראש הממשלה, התייצבה רעייתו שרה נתניהו במשרדי יחידת להב 433 במשטרה, ובנו יאיר נתניהו התייצב במשרדי רשות ניירות ערך, וגם הם נחקרו באזהרה, כל אחד בנפרד.

שרה ויאיר נתניהו חשודים, בין היתר, בשיבוש מהלכי חקירת תיק 4000. לפי החשד, הם תיאמו עם יועץ התקשורת של המשפחה לשעבר, ניר חפץ - שהפך לעד מדינה - השמדה של התכתבויות ושיחות ביניהם ובינם לבין שאול אלוביץ, שעוסקות בתיק 4000, ושהם חששו כי יסבכו אותם. 

הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה / שלומי יוסף
 הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה / שלומי יוסף

עימות עם הקלטות מפלילות

בתוך כך, נחקרו במקביל בחדרים סמוכים גם שאול אלוביץ ורעייתו איריס אלוביץ, וכן מעורבים נוספים, בהם איתן צפריר שהיה ראש המטה של נתניהו במשרד התקשורת, ובכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה.

במהלך שעות החקירה עימתו החוקרים את בני משפחת נתניהו עם החומרים שסיפקו להם בשבועות האחרונים עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, שגם הוא גויס כעד מדינה. החוקרים עימתו את נתניהו עם הקלטות מפלילות לכאורה שביצע חפץ לו ולאשתו. בנוסף, בקרוב עשוי להיערך עימות בין שרה נתניהו לבין חפץ, ובהמשך גם בין ראש הממשלה לבין חפץ.

נזכיר כי במרכז חקירת תיק 4000 נחקר החשד כי נתניהו סייע לקבוצת בזק של אלוביץ לקבל הטבות רגולטוריות ואחרות בעת שכיהן כשר התקשורת. המשטרה חושדת כי בתמורה להטבות שקיבל דאג אלוביץ כי נתניהו ובני משפחתו יקבלו סיקור אוהד ומוטה לטובתם באתר החדשות וואלה שבבעלות אלוביץ.

נתניהו מכחיש את המיוחס לו וממשיך לטעון ש"לא יהיה כלום כי אין כלום". גם אלוביץ ויתר החשודים מכחישים את החשדות. נתניהו חשוד בקבלת שוחד, במרמה ובהפרת אמונים; ואלוביץ חשוד במתן שוחד ובעבירות נוספות. 

"סיקור מיטיב תמורת הטבות"

הפרקליטות טוענת כי ההטבות שניתנו לבזק במסגרת מערכת היחסים המושחתת לכאורה שנוצרה בין הזוג אלוביץ לזוג נתניהו (ולבנם יאיר), היו בשווי כולל של כמיליארד שקל. מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, עו"ד יהודית תירוש, אמרה לאחרונה באחד מדיוני המעצר כי "מדובר בפרשה מאוד חמורה של חשד של מתן ולקיחת שוחד, במתן סיקור 'אוהד'... מדובר ברתימת אתר מוביל (וואלה. ח' מ') לצורך סיקור מיטיב ועריכה, תמורת הטבות רגולטוריות מטעם משרד התקשורת, שר התקשורת, מנכ"ל משרד התקשורת, ששוויין עבור יורוקום בין 680 מיליון שקל במזומן ועד כמיליארד שקל, כולל תמורות מותנות בעסקה".

דמות המפתח בחקירה, או בחקירות, שהתנהלו היום היא ניר חפץ. בתחילת החודש, ב-5 במארס, חתם חפץ על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות. חפץ היה במשך כמה שנים מאנשי הסוד הגדולים ביותר של ראש הממשלה, ובעיקר של רעייתו. לחפץ יש מידע רב על מעורבותם לכאורה בפרשות השונות הנחקרות - שאותו הוא מוסר למשטרה בשבועיים האחרונים. במסגרת הסדר עד המדינה שנחתם עימו, קיבל חפץ חסינות מלאה, והוא לא יועמד לדין פלילי. המגבלה היחידה שהוטלה עליו בהסדר היא לא להיות מועסק עוד בשירות המדינה.

חפץ, שהיה חשוד בעצמו בקבלת שוחד ובתיווך לשוחד, הוא המקורב השלישי של נתניהו שמוסר עדות מפלילה לכאורה נגדו בתיקים שבהם הוא חשוד. זאת, בנוסף לשלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שמסר עדות בתיק 4000; ולארי הרו, לשעבר ראש מטה משרד ראש הממשלה. 

הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה / שלומי יוסף
 הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה / שלומי יוסף