רכישת דקור: רב-בריח תוקפת את ההצעה למכירה לבעלים הקודם

לטענת רב-בריח בפנייתה לביהמ"ש, "הצעת הנאמנים כרוכה בסגירה ודאית של המפעל בתוך 6 חודשים"

מטבחי דקור / צילום: מאיר מאירי
מטבחי דקור / צילום: מאיר מאירי

המאבק על מכירת רשת מטבחי היוקרה הקורסת עולה שלב. יום לפני הדיון שצפוי להכריע את עתידה של דקור שנכנסה בחודשים האחרונים להקפאת הליכים, רב-בריח, אחת המתמודדות במרכז לרכישת דקור, ומי שהייתה משוכנעת בימים האחרונים כי העסקה כבר בכיסה, פנתה הבוקר (ב') לבית המשפט ותקפה את הצעת הנאמנים למכירת החברה לחברה שכוללת את בעליה הקודמים, יוסי אלקובי.

בתגובה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע תוקפת רב-בריח כל אחד מהפרמטרים בהצעה המתחרה שאותה ביקשו לאשר נאמני הרשת, עוה"ד ליזה חדש ומור נרדיה, וטוענת כי "הצעת אלקובי ירקן כרוכה בסגירה ודאית של המפעל בתוך 6 חודשים וגדיעת מטה לחמם של עשרות עובדים ומשפחות", וכי הצעתה שלה "עדיפה פי עשרות מונים מהצעת אלקובי ירקן בכל הפרמרטים האפשריים".

רב-בריח, שבשליטת שמואל דונרשטיין, טוענת בתגובתה לבית המשפט כי הצעתה היא ההצעה הכספית הגבוהה ביותר וכוללת את רכישת מניות החברה, כולל נכסיה ופעילותה וכולל הנכס שעליו בנוי המפעל שלה בכ-35.5 מיליון שקל, אך בשקלול זכויות נוספות במסגרת סיכומים והסדרים שפורטו בהצעה, ביניהם מנגנון אפסייד, שירות תיקונים ללקוחות ותשלום לספקים, עומדת כלל התמורה בעסקה במונחים כספיים על סך של 39.15 מיליון שקל.

עוד טוענת רב-בריח כי התחייבותה להעסיק 75% מהעובדים למשך שנה לפחות, משמעותית יותר מזו של אלקובי שמציע להעסיק 100% מהעובדים, שכן לטענתה "מדובר בהתחייבות חסרת כל משמעות או תוכן שכן חברת אלקובי ירקן מתכוונת לסגור את המפעל ולפנותו תוך 6 חודשים". בתגובתה מבקשת רב-בריח לשפר את הצעתה בעניין העובדים, ומתחייבת להעסיק 100% מהם למשך תקופת מינימום של שנה וחצי.

עוד תוקפת רב-בריח את הצעת הבעלים הקודם, וטוענת כי היא "הוגשה באמצעות חברה חדשה וריקה מכל תוכן, ריקה מנכסים, ריקה מפעילות ונטולת הון עצמי". נאמני דקור סירבו להגיב לטענות.

שמואל דונרשטיין אמר ל"גלובס": "אני מקווה שבית המשפט יראה את התמונה כולה, ויעדיף את עתיד העסק כעסק חי. אני מקווה שבעוד שנתיים-שלוש נעסיק פי 2 עובדים ממספר המועסקים כיום. החזון שלי הוא לשנות את ענף המטבחים ולייצר בטכנולוגיה מתקדמת. אני מאמין שעם כוח האדם האיכותי שיש לנו בחברה נצליח להפוך עסק קטן לעסק גדול".