רמי לוי: המנכ"לית הבאה של הרשת תהיה הבת שלי

רמי לוי חושף את המנכ"לית הבאה של הרשת, בתו יפית אטיאס-לוי: "היא תוכל לנהל את העסק אפילו יותר טוב ממני" • ההערכות הן כי המהלך יקרה עד סוף השנה • לוי לא שוכח לסגור חשבון עם יו"ר שופרסל • הראיון המלא יתפרסם מחר בגיליון החג של G

רמי ויפית לוי. צילום: יונתן בלום
רמי ויפית לוי. צילום: יונתן בלום

"אני בונה את בתי, יפית אטיאס-לוי, כיורשת שלי" - כך מגלה רמי לוי בראיון חג מיוחד שיתפרסם מחר (ד') במגזין G, ושבמסגרתו הוא מבהיר כי היורשת שלו לניהול הרשת היא בתו יפית. על-פי הערכות, מדובר במהלך שלוי מתכונן לקדם כבר בתוך כמה חודשים.

אטיאס לוי, 35, היא סמנכ"לית השיווק של החברה, ולוי מתוכנן להפוך אותה למנכ"לית הבאה של הרשת.

"היא נבחרה לא בגלל שהיא הבת שלי אלא מפני שאני מכיר את היכולות שלה. אני חושב שהיא תוכל לנהל את העסק הזה אפילו יותר טוב ממני, כי התלמיד עולה על רבו. ומה שהיא לא תדע, אני תמיד אהיה בתמונה מלמעלה לצפות ולעזור לה".

כאשר נשאל לוי אם לא חשב על מנכ"ל חיצוני למשפחה, הוא השיב: "החלטתי שכאשר אביא מנכ"ל במקומי, זה יהיה מנכ"ל שמכיר את העסק הזה ממש מלמטה. בתחום שלנו, מנכ"ל שלא התחיל מלמטה כמו יפית, שעובדת כאן מילדות, יהיה מוגבל".

לדבריו, הוא איננו יודע מתי יעביר את הניהול, אבל הוא משוכנע ביכולתה של אטיאס-לוי לקחת את המושכות, ומאמין בה. "בטוח שהיא תהיה המנכ"לית. אני כבר עובד 40 שנה, ואדם לא יכול לעבוד עד אין-סוף", הוא אומר.

לוי מתייחס בראיון לדוחות השנתיים של רמי לוי ולעובדה שביום פרסומם ירדה המניה ב-12%, ואומר כי "הדוחות בעיניי טובים, והעובדה שהמסחר במניה הוא במחזורים גדולים, בעשרות מיליוני שקלים, מעיד על כך שמישהו מאמין בעסק וקונה הרבה מניות. ב-5 השנים האחרונות צמחנו הכי הרבה בתחום, והכפלנו כמעט את המחזור בעסק ואת כמות הלקוחות".

בהתייחסו למתחרה הגדול שלו שופרסל, ולאמירתו של יו"ר שופרסל ישראל ברמן בראיון ל-G בינואר האחרון, כי "מי שמוכר לך עוף בשקל מרוויח עליך במקומות אחרים", אומר לוי: "אני מציע לו שלא יזלזל בצרכן. אבל אני מבין אותו. 5 שנים המחזור שלהם נשאר אותו דבר ולא עולה. הם עושים הרבה פעולות בשנה האחרונה והרבה יחצנות, אבל המחזור שלהם לא השתנה, ואילו אנחנו גדלנו פי שניים".

כמו כן הוא מגלה כי כאשר רמי שביט, הבעלים הקודם של ניו-פארם שנרכשה על-ידי שופרסל, נדרש לצורך אישור העסקה על-ידי הממונה על ההגבלים למכור 11 סניפים של ניו-פארם לגורם אחד אחר. "שופרסל לא אפשרו לו למכור אותם לרמי לוי. הם לא רוצים שאכנס לתחום. אבל נכנסתי אליו (על-ידי רכישת מחצית מרשת הפארם המוזל גוד פארם), ואני מבטיח שאקים חברת פארם ברבע מחיר, שתרוויח בסוף יותר מאותה חברה שנקנתה במאות מיליונים".