בשורות למוצ'ילרים: טיסות ישירות לברזיל ולצ'ילה מתל-אביב

החל מדצמבר הקרנבל יהיה קרוב מתמיד: חברת התעופה הדרום-אמריקאית LATAM תשיק באופן בלעדי קו ישיר לברזיל • בחודשיים הראשונים של 2018 חלה עלייה של 90% בכניסות תיירים מברזיל עומת התקופה המקבילה ב-2016

מטוס של LATAM / צילום: פאולו וויטאקר, רויטרס
מטוס של LATAM / צילום: פאולו וויטאקר, רויטרס

חברת התעופה הדרום-אמריקאית LATAM תפעיל טיסות ישירות בין ברזיל לישראל החל מדצמבר הקרוב. החברה תחדש את הקו אחרי שאל-על סגרה את פעילותה בקו זה לפני שנים.

LATAM תהיה החברה היחידה שמפעילה קו ישיר בין דרום אמריקה לישראל. הקו יחבר בין הערים סנטיאגו וסאו פאולו לתל-אביב, והחברה תקבל מענקים ממשרד התיירות בהיקף של מאות אלפי דולרים בשנה, מכיוון שהמשרד רואה בברזיל יעד פוטנציאלי להבאת תיירים לישראל. בחודשיים הראשונים של 2018 חלה עלייה של 90% בכניסות תיירים מברזיל עומת התקופה המקבילה ב-2016.

לדברי שר התיירות יריב לוין, "פתיחת הקו הישיר מברזיל לישראל, במסגרת שיתוף-פעולה בין משרד התיירות לחברת התעופה LATAM, היא הישג משמעותי והמשך ישיר למדיניות שהובלתי לפתיחת שווקי תיירות חדשים לישראל. אני משוכנע שהקו החדש, אשר לראשונה מזה שנים יהווה חיבור ישיר ממדינות דרום אמריקה, יחזק באופן משמעותי את התנופה האדירה של תנועת התיירות מאזור זה לישראל. בנוסף, הקו החדש יקצר את הדרך לאלפי המטיילים הישראלים הפוקדים את מדינות דרום אמריקה ויוזיל משמעותית את עלות ההגעה".

מנכל חברת התעופה LATAM, ג'רום קאדייר, מסר: "אף חברת תעופה מחברת את דרום אמריקה לעולם עם כל-כך הרבה טיסות ויעדים. באמצעות הטיסה החדשה לתל-אביב נהפוך גם לחברה היחידה שתספק טיסה לישראל מהאזור. מדובר בשירות מיוחד עבור נוסעים מאמריקה הלטינית. תיירים מברזיל, ארגנטינה וצ'ילה לדוגמה יוכלו עכשיו להגיע לישראל בקלות בזכות הקו החדש".

LATAM משתייכת לברית התעופה One World (יחד עם בריטיש), כשההאב שלה ממוקם בסאו פאולו. הקו החדש יהיה היחיד שמאפשר כיום טיסה ישירה בין אמריקה הלטינית לישראל, והוא יחל לפעול מ-12 בדצמבר הקרוב, 3 פעמים בשבוע מסנטיאגו דרך סאו פאולו לתל-אביב, בימים שני, רביעי ושבת. הטיסות מישראל לסאו פאולו ומשם לסנטיאגו ייצאו מישראל בימים ראשון, שלישי וחמישי. מהחברה נמסר כי הטיסה מברזיל לתל-אביב תימשך 11 שעות ו-5 דקות.

במשרד התיירות מציינים כי החברה יצרה רשת של טיסות קישור שתזין את הטיסה הזו לישראל ממדינות נוספות כמו ארגנטינה, ובכך תגביר באופן משמעותי את פוטנציאל תנועת התיירות מדרום אמריקה.

חברת התעופה LATAM נוסדה ב-2012 כתוצר של חיבור בין שתי חברות תעופה דרום-אמריקאיות ותיקות - LAN הצ'יליאנית שנוסדה ב-1929 ו-TAM הברזילאית שנוסדה ב-1976. החברה מפעילה טיסות רבות מדרום אמריקה ליעדים בצפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה, מזרח אסיה ודרום אפריקה.

מסקר תיירות נכנסת (למחצית שנת 2017) שערך משרד התיירות עולה כי תייר ברזילאי שוהה בישראל 10 לילות בממוצע ומוציא כ-1,918 דולר בביקורו. כמו כן, מהסקר עולה כי 63.9% מהתיירים הברזילאים המגיעים ארצה מזדהים כנוצרים, ו-35.7% מכלל המבקרים העידו כי הגיעו למטרות צליינות.

קבוצת הגיל הנפוצה ביותר של המבקרים מברזיל היא 45-54 (25.9%), ואחריה בני 25-34 (18.5%). המקומות הפופולריים ביותר בהם מבקר התייר הברזילאי הם ירושלים (82.6%), תל-אביב-יפו (76.6%) וים המלח (58.9%).

בשנת 2015 הגיעו 44,000 תיירים מברזיל לישראל, בשנת 2016 הגיעו 34,100 תיירים מברזיל לארץ, ובשנת 2017 הגיעו 54,800 תיירים מברזיל.

מגמת העלייה בתיירות מברזיל נמשכת גם ב-2018, כאשר בחודשים ינואר-פברואר נרשמו עלייה של 9.33% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ועלייה של 90.66% ביחס לאותה תקופה לפני כשנתיים.