הנפקה כמעט בכל מחיר: איילון גייסה 99 מ' ש' בהנחה של 24%

חברת הביטוח גייסה בסך-הכול 167 מיליון שקל, מתוכם 99 מיליון שקל היו בהנפקת מניות והיתרה באג"ח • מניית קבוצת הביטוח של לוי רחמני צללה ב-33% מתחילת השנה • היו"ר שלמה גרופמן: "התוספת להון העצמי תאפשר לחברה לפתח עסקים קיימים ולפנות לכיוונים עסקיים חדשים"

שלמה גרופמן / צילום: איל יצהר
שלמה גרופמן / צילום: איל יצהר

לאחר שנדרשה למתן הנחה דרמטית של 24% על מחיר השוק, מסכמת קבוצת הביטוח איילון גיוס כולל של כ-167 מיליון שקל - שממנו 99 מיליון שקל בהנפקת מניות, והיתרה באג"ח. את מהלך הגיוס הוביל היו"ר שלמה גרופמן. איילון , שבשליטת לוי רחמני, נסחרת כיום בשווי של כ-337 מיליון שקל בלבד, לאחר שמנייתה השילה מערכה כ-33% מאז תחילת השנה (עיקר הירידה ביום ההנפקה, בסוף החודש שעבר).

איילון השלימה את הנפקת המניות רק בניסיון השני (הראשון לא זכה להיענות מספקת), וכאמור - בדיסקאונט עמוק של 24% על מחיר השוק. בחברה הסבירו, כי נתנו את ההנחה האדירה והחריגה מאוד "מכיוון שלפני ההנפקה מניות החברה כמעט לא היו סחירות, בשל כך שבעל השליטה החזיק כ-86%, והסחירות היומית הממוצעת עמדה על כ-3,000 שקל ביום בלבד".

בחברה ציינו עם השלמת השלב המוסדי בהנפקה, כי "בעקבות ההצלחה (כדבריהם, בהתייחס לכך שההנפקה של המניות הושלמה - ר' ש'), החברה תחל להיסחר במדד 60 SME". קודם להנפקת המניות החזיק לוי רחמני בכ-86.4% ממניות איילון, ועתה הוא אוחז בנתח של כ-67.3%.

בד-בבד עם הנפקת המניות השלימה איילון הנפקת סדרת אג"ח, במח"מ של 4.8 שנים ובריבית שקלית בשיעור שנתי של 3.55%. החברה גייסה באמצעות הנפקת החוב סך של כ-68.8 מיליון שקל.

גרופמן, יו"ר החברה-האם הציבורית איילון אחזקות, ציין כי "מדובר בתפנית חיובית משמעותית באיילון אחזקות, לאחר שנים ארוכות שבהן מנייתה נסחרה בהיקפים מצומצמים".

לדבריו, "המטרה של בעל המניות העיקרי ומנכ"ל החברה, לוי רחמני, ושלי, הייתה להגיע למצב שבו תעלה סחירות המניה של איילון, ותיווצר תוספת משמעותית להון העצמי של החברה, דבר שיאפשר לנו עתה גם לפתח עסקים קיימים, ובעיקר לפנות לכיוונים עסקיים חדשים".

מדובר בהתמקדות בביטוח, בין היתר באמצעות רכישת עסקי ביטוח החיים הצנועים של בית ההשקעות פסגות, ומכירת ההחזקות של איילון בבית ההשקעות שלה (לשותף נעם ברורמן). זאת, לצד יציאה מתחום ניהול הגמל והפנסיה - עם מיזוג פעילויות איילון בתחומים הללו לתוך הפעילות של מיטב דש (תוך שאיילון מחזיקה במניות מיעוט, של 20%, מהחברה המשותפת). במקביל חווה הנהלת הקבוצה, בראשות מנכ"ל חברת הביטוח שלה, אריק יוגב, שינויים פרסונליים רבים, תוך הפחתת כוחו של הבעלים רחמני.