יוסי לנגוצקי יוביל את חיפושי הנפט החדש של גוליבר ושפיר

גוליבר אנרג'י דיווחה לבורסה כי מיקום הרישיון הוא בדרום הארץ, אך לא פרסמה את פרטיו

יוסי לנגוצקי / צילום: אוריה תדמור
יוסי לנגוצקי / צילום: אוריה תדמור

יוסי לנגוצקי, הגאולוג שעמד מאחורי התגלית "תמר", יוביל את פרויקט חיפושי הנפט החדש של החברות גוליבר אנרג'י ושפיר הנדסה. שתי החברות מתכוונות להגיש בקשה לממונה על הנפט במשרד האנרגיה לצורך קבלת רישיון לחיפושים - כך דיווחה הבוקר (א') גוליבר אנרג'י לבורסה.

לנגוצקי (84) מונה להיות הגאולוג הראשי ומנהל הפרויקט של החברות. "בתמורה לשירותיו לנגוצקי יהיה זכאי לקבל דמי יועץ חודשיים, מענקים אשר ישולמו עם תחילת קידוח בשטח הרישיון וכן במקרה תגלית, ולתמלוג על מנפט שיופק בשטח הרישיון", נכתב. לשאלת "גלובס" בנוגע לפוטנציאל הקיים לתגלית חדשה ברישיון המדובר, ענה לנגוצקי בהומור כי "הסיכויים הם גבוהים בגלל שהשם של הרישיון הוא איה - אחותה הקטנה של תמר (שמה של נכדתו הבכורה של לנגוצקי שעל שמה קרוי המאגר תמר - ס.ג.)".

על פי הדיווח הבורסאי של גוליבר אנרג'י, שפעילה כיום בעיקר בתחום חיפושי הנפט בישראל, מיקום הרישיון הוא בדרום הארץ, אך בשלב זה החברות לא מפרסמות את פרטיו. עוד דווח כי שפיר הנדסה וגוליבר חתמו ביניהן על מזכר הבנות שלפיו השתיים יחזיקו ברישיון החדש בבעלות זהה, במידה ויתקבל האישור מהממונה על הנפט.

עבור שפיר הנדסה, חברה ותיקה בתחום התשתיות אך עם מעט ניסיון בחיפושי הנפט, הכניסה לרישיון איה עשויה להיות במקום הרישיון הקיים בו החברה מחזיקה ב-23% יחד עם גבעות עולם. כזכור, משרד האנרגיה מאיים להלאים את הרישיון המדובר, שנמצא באזור ראש העין, כבר השבוע. לפני שבועיים קיבלו שותפות גבעות עולם התרעה מהממונה על הנפט יוסי וירצבורגר, שעל פיה החזקה באזור ראש העין תבוטל אם לא ימולאו דרישות הממונה - על החברות להציג תוכנית הפיתוח ותוכנית המימון מחדש עד התאריך 10 לאפריל.

בשפיר הנדסה טוענים כי לכניסה לרישיון איה אין קשר לחזקה של החברה ליד ראש העין והדבר תואם את אסטרטגיית החברה להתרחב בתחום האנרגיה. שפיר הנדסה היא הזכיינית הרשמית של חלוקת הגז הטבעי למפעלים באזור המרכז, היא פעילה בתחום זה באמצעות חברה בת שלה סופר אן. ג'י.

שפיר הנדסה נכנסה לפעילות חיפושי הנפט לפני למעלה מחצי שנה, אז רכשה 10% משותפות גבעות עולם עם אופציה ל-15% נוספים, שאותם מימשה כמה חודשים מאוחר יותר. פוטנציאל הנפט באזור מוערך במאות מיליוני חביות, אך השותפות גבעות עולם שקדחה בו בשנים האחרונות הצליחה להפיק ממנו כמויות קטנות מאוד.

לאחרונה פורסם ב*גלובס* כי קבוצת אנשי עסקים בראשות שר האנרגיה לשעבר, עו"ד משה שחל, הכוללת את מנכ"ל החברה לישראל לשעבר ניר גלעד ואת יזם חיפושי הגז הוותיק גדעון תדמור, מתעניינת בזכויות לקידוח נפט בשטח חזקת גבעות עולם.